لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۸

سرخط: باجوه دهل صلح را به گردن انداخته و به کابل آمده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی سفر لوی درستیز پاکستان به کابل و ملاقات وی با رئیس جمهوری افغانستان تمرکز نموده‎اند.

سرخط

روزنامه سرخطسرمقاله‎اش را زیر عنوان "هوا سرد شده ولی صحبت‎های صلح گرم شده"، درین مورد نوشته‎است.

در سرمقاله آمده‎است که باجوه دهل صلح را به گردن انداخته و به کابل آمده‎است و گفته می‎شود که پاکستان می‎خواهد تا طالبان را به میز مذاکره صلح بنشاند.

نویسنده می‎نویسد که هر سال زمانی‎که در افغانستان هوا سرد می‎شود در رگ‎ها پاکستان خون گرم می‎شود و به گفتگوها صلح تمایل نشان می‎دهد.

به باور نویسنده، اگر حکومت افغانستان این گفتگوها را در بدل کاهش روابط با هند و امریکا انجام بدهند، در واقعیت زیان زیادی را متقبل خواهد شد و به معنی اینست که طلا را با خاکستر تبدیل نماید.

در نهایت اگر پاکستان مجبور شود امکان دارد که شمشیر را بشکند ولی ضمانتی وجود ندارد که از آن زنجیر نسازد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش نوشته‎است که باجوه و هیئت همراهش یک بار دیگر تعهد نمودند که در مبارزه با تروریزم همکاری می‎نمایند و از مذاکرات صلح با مالکیت افغانان حمایت می‎نمایند.

دنیا

روزنامه دنیا همچنان در مطلب نوشته‎است که موضوعات زیادی میان مقامات افغان و هیئت پاکستانی مطرح شده که مقامات افغان نمی‎خواهند موضوعات را با مطبوعات شریک بسازد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سر مقاله اش روی همین موضوع تبصره نموده و نوشته شده، امکان دارد که پاکستان باز هم همان بازی گذشته‎اش را تکرار کند و بخاطر این‎که فشارهای وارد شده را کم کند و نشان بدهد که صحبت‎ها را با افغانستان آغاز نموده‎است، وعده نموده که از پروسه صلح حمایت می‎نماید.

به باور سرمقاله نویس، حکومت افغانستان باید روی موضوع مهم که حمایت آن کشور از تروریزم است، با پاکستان گفت و گو نماید و اجازه ندهد که آن کشور به بازی فریب کارانه‎اش همچنان ادامه بدهد.

XS
SM
MD
LG