لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

روزنامه دنیا به نقل از نبیل و صالح: سفر باجوه به کابل فریب دهنده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‎های خود باز هم به سفر هیئت پاکستانی به رهبری قمر جاوید باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان به کابل پرداخته‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا درین باره سخنان رحمت الله نبیل و امر الله صالح روسای پیشین امنیت ملی افغانستان را به نشر رسانیده‎است.

در مطلب به نقل از آقای نبیل و آقای صالح گفته شده که سفر آقای باجوه به کابل فریب دهنده‎است و پاکستان هرگز با پروسه صلح افغانستان همکاری صادقانه نخواهد کرد.

نویسنده مطلب می‎گوید که رحمت الله نبیل گفته‎است که بالای اسلام آباد باید اعتماد صورت نگیرد و نظامیان پاکستانی به مداخلات شان در افغانستان ادامه خواهند داد.

در مطلب به نقل از امر الله صالح آمده که حکومت افغانستان باید سفر هیئت پاکستانی به کابل را مهم جلوه ندهد، بخاطریکه مقامات پاکستانی صادقانه عمل نمی‎کنند.

نویسنده مطلب می‎گوید، آقای صالح در صفحه فیسبوک اش خطاب به حکومت افغانستان گفته‎است که صبور باشد و لطفآ نگوید که فصل جدید همکاری با پاکستان آغاز گردیده‎است.

انیس

روزنامه دولتی انیس برعکس در سرمقاله‎اش می‎گوید که رئیس جمهور غنی سفر هیئت پاکستانی به کابل را فصل جدید همکاری میان دو کشور خوانده و در شرایط فعلی آن را مهم تلقی کرده‎است.

سرمقاله نویس گفته‎است که لوی درستیز اردوی پاکستان در حالی به کابل سفر کرد که دو روز پیش از آن رئیس جمهور غنی با وزیر دفاع امریکا و سرمنشی ناتو دریک نشست خبری گفت که افغانستان خواهان صلح با پاکستان است.

آرمان ملی

و روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشته‎است که پاکستان باید افرادی را که در حملات بالای شفاخانه سردار محمد داوود خان، قول اردوی شاهین، چهار راهی زنبق و شاه شهید دست دارند معرفی کند تا به محکمه جهانی سپرده شوند.

در مطلب آمده‎است، افغانستان باید زمانی با پاکستان مذاکرات صلح را آغاز کند که اسلام آباد این افراد را به جانب افغانستان بسپارد.

نویسنده مطلب نوشته‎است، اگر چنین نشود پاکستان به هدف کاهش فشارهای جهانی بخصوص فشارهای امریکا برای مدتی موضوع گفتگوهای صلح را مطرح خواهد کرد و مانند گذشته نتایجی در قبال نخواهد داشت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG