لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۰

مشرانو جرگه: پروسه استخدام مشاوران در ارگ و سپیدار شفاف نیست


مشرانو جرگه افغانستان می‎گوید که پروسه استخدام مشاوران در ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه شفاف نیست و هرچه زودتر باید لیست مشاورین به این جرگه فرستاده شود.

اعضای این جرگه روز سه شنبه در جلسه عمومی گفتند که مشاوران باید بر اساس ضرورت استخدام شوند.

محمد علم ایزدیار معاون اول این جرگه در جلسه عمومی روز سه شنبه پس از شنیدن انتقادات اعضای مشرانو جرگه گفت که روند استخدام مشاوران در ارگ و سپیدار باید بر اساس ضرورت باشد.

محمد علم ایزدیار
محمد علم ایزدیار

وی افزود:

"افرادی‎که استخدام می‎شوند باید ظرفیت کار را داشته باشند مسئولیت احساس کنند و تنها بخاطر خوش ساختن چند تن نباید افراد وابسته شان منحیث مشاور استخدام شوند مشاوران باید افراد مسلکی و اهل مشوره باشند."

پیش از این هم بالای مشاوران ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه و معاش‎های گزاف آنان انتقادات صورت گرفته‎است.

در همین حال شیر محمد اخند زاده عضو مشرانو جرگه در جلسه عمومی گفت که اکنون شمار مشاوران این دو اداره به هزاران تن می‎رسد اما وی برای اثبات سخنان اش شواهد ارائه نکرد.

وی افزود:

"مشاورین ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه اکنون از صدها به هزاران رسیده‎است باید لیست این مشاورین به ما فرستاده شود تا معلوم شود که این استخدام‎ها در کدام بخش‎ها و بر اساس کدام ضوررت صورت گرفته‎است."

تلاش کردیم تا نظر ریاست جمهوری را در این زمینه داشته باشیم اما آنان از اظهار نظر در این مورد خود داری کردند.

فیصل: تمام مشاوران در بخش های خود تحصیل و تجربه دارند.
فیصل: تمام مشاوران در بخش های خود تحصیل و تجربه دارند.

اما جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به رادیو آزادی این ادعاهای سناتوران را رد کرد و گفت که تمام مشاوران بر اساس ضرورت استخدام شده‎اند.

وی افزود:

"تمام مشاوران که در بخش‎های مختلف مقرر شده آنان در همان بخش تحصیل و تجربه دارند و کار آنان در زمینه نزدیک کردن مردم با حکومت نقش اساسی دارد و به هیچ صورت شمار مشاورین به هزاران تن نمی‎رسد."

هرچند ریاست اجرائیه در مورد شمار مشاوران اش چیزی نگفت اما پیش از این گزارش‎های وجود داشت که شمار مشاوران ریاست اجرائیه و ریاست جمهوری به ۵۷ تن می‎رسد و هر ماه بیش از دو صد هزار افغانی معاش دریافت می‎کنند.

اما شماری از سناتوران در نشست عمومی روز سه شنبه تاکید کردند که حکومت وحدت ملی در پست‎های بلند بجای روابط شخصی، منافع ملی را در نظر بگیرند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG