لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۷

رادیو آزادی به برندگان رقابت نقاشی "رسانه ها و مردم" جوایز اعطا کرد


برای سه تن از اشتراک کنندگان رقابت نقاشی که از سوی رادیو آزادی برگزار گردیده بود، جوایز اعطا شد.

به تصویر کشیدن نقش رسانه ها به مردم و حمایت از آزادی بیان هدف اصلی این نمایشگاه نقاشی بود.

این رقابت به ابتکار رادیو آزادی در تشریک مساعی با پوهنزی هنر های زیبا پوهنتون کابل زیر عنوان "رسانه ها و مردم " روز شنبه برگزار گردیده بود.

حمید مهمند رئیس رادیو آزادی در افغانستان می‌گوید که آنان در نظر دارند تا در آینده برنامه های مختلف رقابتی دیگر را نیز بخاطر تشویق محصلین براه بیندازند.

حمید مهمند رئیس رادیو آزادی در افغانستان
حمید مهمند رئیس رادیو آزادی در افغانستان

وی گفت:

"بیش از یک و نیم دهه می شود که رسانه ها در افغانستان فعال اند، رادیو آزادی خواست ذریعه این نمایشگاه برداشت جامعه افغانی نسبت به رسانه ها را به تصویر بکشد و ما به همین خاطر پوهنحی هنرهای زیبا را انتخاب کردیم."

رقابت نقاشی این نمایشگاه روز سه شنبه به راه انداخته شده بود و نمایشگاه و نتیجه این رقابت به روز شنبه برگزارشد.

در این رقابت ۲۰ تن شرکت کرده بودند و هیئت ژوری که شامل سه تن از استادان و مسئولین پوهنزی هنر ها و یک نماینده رادیو آزادی بود، در نتیجه ارزیابی های شان سه تابلو را برنده اعلام کردند.

هیئت ژوری می گوید که این تابلو ها از نگاه مسلکی بودن و چگونگی روایت سوژه بصورت همه جانبه ارزیابی شد و شفافیت صد در صدی در نظر گرفته شده است.

سرانجام محمد هاشم عزیزی، مینه نایب خیل و سلیمه ژکفر هر یک مقام های اول، دوم و سوم این رقابت را از آن خود کردند.

محمد هاشم عزیزی می گوید که در تابلوی اش تلاش کرده تا جنبه های مثبت و منفی اثر گذاری رسانه ها را به تصویر بکشد.

وی افزود:

"در مسابقه که از سوی رادیو آزادی برگزار شده بود، من تمام جنبه های رسانه و پیام های را که یک رسانه به مردم نشر می کند خواستم بیان کنم هم جنبه های مثبت و هم منفی."

از سوی هم نبی مصداق مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان از این برنامه رادیو آزادی می ستاید و خواستار برگزاری همچو برنامه های تشویقی شد.

"حدود ۳۶۰ رادیو در افغانستان فعال است اما اینکه یک رادیو می آید و چنین برنامه را راه اندازی می‌کند قابل قدر است، و امیدواریم که رادیو آزادی برنامه های تشویقی دیگر را نیز برگزار کند."

از سوی هم پوهاند محمد عالم فرهاد ر ئیس پوهنزی هنرهای زیبای پوهنتون کابل ضمن استقبال این برنامه تاکید کرده می گوید که این گونه برنامه ها میتواند ضمن تشویق محصلان، ذهنیت های علمی و مسلکی محصلان را نیز ارتقا بخشد.

نورالله شایان

رادیو آزادی به برنده‌گان رقابت نقاشی "رسانه‌ها و مردم" جوایز اعطا کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:19 0:00

XS
SM
MD
LG