لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۰

وزارت داخله: در حمله بر قوماندانی امنیه پکتیا ۴۱ تن کشته شده‎اند


وزارت داخله افغانستان تائید کرده‎است که در حمله امروز در گردیز مرکز پکتیا ۴۱ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده‎اند.

مراد علی مراد معین امنیتی وزارت داخله عصر امروز در مورد این حمله بر قوماندانی امنیه پکتیا جزئیات داده گفت:

"۲۱ پولیس گردیز در این حمله شهید شده‎اند. ۴۸ پولیس زخمی اند. ۲۰ فرد ملکی کشته شده و ۱۱۰ تن دیگر زخمی شده‎اند."

آقای مراد گفت، مل پاسوال توریالی عبدیانی قومندان امنیه پکتیا نیز شامل کشته شده‎گان است.

حمله امروز بر قوماندانی امنیه پکتیا را یازده مهاجم انجام دادند که نخست دو تن آن‎ها با انفجار موترهای حاوی مواد منفجره شان را برای مهاجمان دیگر گشودند.

این درگیری حدود ۴ ساعت ادامه داشت.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان و ویس برمک سرپرست وزارت داخله در راس یک هیئت برای بررسی این قضیه به گردیز رسیده‎اند.

مراد علی مراد معین سیاسی وزارت داخله کشته شدن ۲۵ پولیس و ۵ فرد ملکی در حمله صبح وقت امروز در ولسوالی اندر ولایت غزنی را نیز تائید کرد.

  • جزئیات قبلی:

در حمله انتحاری و انفجاری بر قوماندانی امنیه ولایت پکتیا به شمول قوماندان امنیه ۴۰ تن کشته و ۱۶۵ تن زخم برداشته‎اند.

شماری از مسئولان شفاخانه ملکی پکتیا که نمی‎خواهد از آنان نام برده شود به رادیو آزادی می‎گویند که در حمله انتحاری و انفجاری بر قوماندانی امنیه ولایت پکتیا روز سه شنبه به شمول قوماندان امنیه ۴۰ تن کشته و ۱۶۵ تن زخم برداشته‎اند.

از سوی دیگر عبدالولي سهي معاون والی پکتیا می‎گوید در این حمله حدود صد تن کشته و زخمی شده‎اند؛ اما شمار تلفات را دقیق مشخص نمی‎سازد.

قوماندان پیشین امنیه پکتیا که در حادثه امروز کشته شد.
قوماندان پیشین امنیه پکتیا که در حادثه امروز کشته شد.

وی افزود:

"دشمنان انسانیت و اسلام باردیگر یک عمل وحشیانه را انجام دادند، و با تاسف باید گفت که رقم این تلفات دقیق نیست، اما گفته می‎توانیم که تا صد تن کشته و زخمی داریم."

پکتیا
پکتیا

این رویداد حوالی ساعت ۰۹:۴۰ صبح امروز هنگامی در برابر قوماندانی ولایت پکتیا رخ داد که نخست یک انتحار کننده مواد انفجاری همراهش را که در یک موتر هاموی جابجا کرده بود به درب ورودی مرکز تربیوی پولیس ملی کوبید و راه را برای دیگر مهاجمان به داخل این مرکز باز کرد.

قوماندانی امنیه پکتیا چهار ماه پیش نیز شاهد حملات تهاجمی بوده‎است؛ در کنار این حمله مهاجمان انتحاری به شعبه یک بانک در پکتیاو حمله گروهی مهاجمان انتحاری به مرکز فرماندهی پلیس پکتیا که به گفته مقام‎های این ولایت ۸ پولیس کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند از رویدادهای پیش از این بوده‎است.

عبدالله حسرت سخنگوی والی پکتیا می‎گوید که شمار مهاجمان حمله بر قوماندانی روز سه شنبه به یازده تن می‎رسید و نیروهای امنیتی توانستند تمامی آنان را پس از چهار ساعت درگیری از پا در آورند.

درهمین حال رحم خدا مخلص قوماندان واکنش سریع شهر گردیز به رادیو آزادی می‎گوید که شماری از نیروهای پولیس ملی و غیر نظامیان در این رویداد جان باخته‎اند؛ اما در باره شمار تلفات جزئیات نمی‎دهد.

پکتیا
پکتیا

او افزود:

"دو موتر که مملو از مواد انفجاری بود یکی رنجر و دیگر هاموی بود را انفجار دادند، پنج تن از مهاجمین خود را به داخل ساختمان رسانده بودند، تمامی آنان کشته شد، با سلاح سبک و سنگین مجهز بودند."

اعضای شورای ولایتی پکتیا رویداد روز سه شنبه را در این ولایت در برابر قوماندانی امنیه آن بی پیشنه می‎خوانند، آنان نهادهای کشفی و استخباراتی را در جلوگیری از چنین رویدادها ناتوان می‎خوانند.

مخلص می‎گوید که مهاجمان انتحاری با سلاح‎های سبک و سنگین مجهز بودند.

طالبان مسلح در پیامی مسئولیت این حمله را بر عهد گرفته‎اند.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG