لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۰

کمیسیون اصلاحات اداری جهت تقرر در ۶۹۷ بست از ۸ هزار تن امتحان اخذ کرد


کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان برای تقرر در بست‎های تدارکاتی از هزار تن امتحان اخذ کرد.

این کمیسیون برای تقرر در ۶۹۷ بست تدارکاتی دولتی از بیش از ۸ هزار تن در کابل امتحان گرفت.

نادر نادری رئیس این اداره روز پنج شنبه حین آغاز این امتحان در کابل گفت که در این امتحان شفافیت در نظر گرفته شده و افراد با بلند ترین نمرات استخدام خواهند شد.

نادری گفت که در روند امتحان به هیچ کس حق دخالت داده نشده و اشتراک کننده‎گان امتحان به اساس استعداد شان در بست‎ها گماشته خواهند شد.

نادر نادری

او افزود:

"انشاالله که این ۷۰۰ تن کسان استثنایی خواهند بود این‎ها برای خدمت به مردم کار خواهند کرد و از هیچ کس مدیون نخواهند بود نه از من نه از ادارات بلکه تنها مدیون خویش و مردم افغانستان خواهند بود و به آنان کار خواهند کرد."

آقای نادری گفت که با تقرر افراد جدید در بست‎های تدارکاتی در کنار شفافیت در ادارت حکومتی، سهولت‎ها نیز به میان خواهد آمد.

به اساس معلومات کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان این بست‎ها پس از ارزیابی ۴۳ واحد اداری معین شده‎است.

به گفته مسئولین این اداره قرار است تا هفته آینده نیز هزاران بست خالی دولتی دیگر نیز به رقابت آزاد گذاشته شود.

این در حالیست که چند ماه قبل رئیس جمهور محمد اشرف غنی نادر نادری را به حیث رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان گماشت و به اساس یک فرمان وزارت‎ها و سایر نهادهای دولتی را مکلف نمود تا تمامی بست‎های خالی و ادارت شان که توسط سرپرستان اداره می‎شود را به این کمیسیون معرفی کنند.

امتحان جذب کارمند در نهاد های دولتی
امتحان جذب کارمند در نهاد های دولتی

رئیس جمهور همچنان گفته‎است که با عملی شدن این حکم ۵ هزار بست جدید دیگر نیز توسط کمیسوین اصلاحات اداری به رقابت آزاد گذاشته خواهد شد.

در این حال اشتراک کننده‎گان امتحان در بست‎های تدارکاتی در کنار تامین شفافیت در اخذ این امتحان از حکومت خواهان فراهم نمودن زمینه کار و اعلام بست‎های بیشتر شدند.

نجیب و حامد دو تن از آنان در مورد گفتند:

"معینان که در اینجا آمده بودن برای ما اطمینان دادن که این پروسه شفاف خواهد بود از رئیس جمهور و مقامات دیگر خواست ما این است تا بست‎های دیگر را نیز اعلام کرده و امتحانات را با شفافیت اخذ نمایند."

"خواست ما از حکومت این است که به جوانان تازه فارغ شده زمینه کار را فراهم نماید تا آنان انرژی کاری شان را در راه خدمت به وطن مصرف کنند تا کشور از تمامی بدبختی‎ها نجات یابد."

در روند امتحان برای ۶۹۷بست تدارکاتی دولتی هشت وزارت، اداره تدارکات ملی و ادارت که دارای بیشترین بست‎های خالی هستند با کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان همکار کرده‎اند.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG