لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۴

پامپیو: خانوادۀ امریکایی - کانادایی پنچ سال در پاکستان نگهداری شده بودند


رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا "سی. آی. ای" می‌گوید، خانوادۀ امریکایی کانادایی که در هفته گذشته در پاکستان از چنگ رباینده‌گان آزاد شدند، پنچ سال در پاکستان نگهداری شده بودند.

مایک پامپیو با اظهارات مقامات اردوی پاکستان در این مورد ابراز مخالفت کرد که گفته بودند"این خانوادۀ امریکایی کانادایی زمانی از نزد رباینده‌گان مسلح آزاد ساخته شدند که از قلمرو افغانستان به مناطق قباییلی پاکستان آورده می‌شدند."

مایک پامپیو
مایک پامپیو

ایالات متحدۀ امریکا به روابط پاکستان با شبکه حقانی مظنون است.

امریکا اتهام وارد می‌کند که پاکستان از فعالیت این شبکه در این کشور چشم پوشی نموده یا با آن کمک می‌کند.

شبکۀ حقانی یکی از شاخه‌های تندرو طالبان محسوب می‌شود که بالای حکومت افغانستان که امریکا از آن حمایت می‌کند، حملات را انجام می‌دهد.

این خانوادۀ امریکایی کانادایی حدود پنج سال قبل توسط شبکه حقانی اختطاف شده بودند.

رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا "سی. آی. ای" همچنان گفته‌است، قبل از آن که واشنگتن برای آوردن شورشیان طالب به میز مذاکرات از همه امکانات خود کارگیرد، باید پاکستان آن ها را از پناه گزینی در قلمرو خود محروم سازد.

مایک پامپیو دیروز در مرکز تحقیقاتی دفاع از دموکراسی‌ها در واشنگتن گفت، تا زمانیکه طالبان امید پیروزی در میدان جنگ را داشته باشند، به پاکستان رفت و آمد کنند و در آنجا پناه‌گاه داشته باشند، گفت‌وگوی صلح کدام نتیجه نخواهد داد.

رئیس سی آی ای افزود، اگر تاریخ رهنمای ما باشد چندان توقع نباید از پاکستان داشت که در جنگ در برابر تروریزم با امریکا همکاری کند.

مایک پامپیو گفت، واشنگتن در بارۀ اعمال کنونی پاکستان و این که این کشور چه راه و روش باید اختیار کند، باید با اسلام آباد گفت‌وگوهای صریح را انجام دهد.

XS
SM
MD
LG