لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۴

انیس: حملات اخیر مخالفین مسلح بیانگر شکست آنان در میدان جنگ است


حملات خونین اخیر شهر کابل و چند ولایت دیگری افغانستان از مهمترین مطالب و تبصره‌های روزنامه های چاپ امروز کابل است.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش گفته است که در چند روز اخیر در ولایات پکتیا، غزنی و کندهار حملات خونین بالای نیروهای امنیتی صورت گرفت و ده ها تن را به کام مرگ فرو برد که بیشتر‌ شان نیروهای امنیتی بودند.

سرمقاله نویس نوشته است که متأسفانه همه روزه افغان‌ها قربانی می‌دهند و رسانه‌ها با نشر خبرهای آن عادی شده‌اند.

روزنامه به حملات خونین شام دیروز در دو مسجد در کابل و غور نیز اشاره کرده و گفته است که در این حملات بیش از ۷۰ نمازگزار کشته شدند.

روزنامه به نقل از سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله نوشته است که در حمله بالای مسجد امام زمان در ساحه دشت برچی شهر کابل ۳۹ تن کشته شدند و ۴۵ تن زخم برداشتند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نیز به حملات اخیر در افغانستان پرداخته و در این مورد به اعلامیه اتحادیه روشنفکران دینی اشاره کرده‌است.

در مطلب به نقل از روشنفکران دینی آمده‌است که حکومت باید به زندگی نیروهای امنیتی توجه کند، افراد مشکوک را از صفوف آنان دور ساخته و در این زمینه اقدامات لازم دیگر صورت گیرد.

روزنامه نوشته است که شورای علمای افغانستان باید این حملات را با الفاظ شدید تقبیح کند و همه گروه‌های تروریستی را از دایره اسلام خارج اعلام کند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله‌اش گفته است که حملات اخیر از سوی مخالفان مسلح دولت نشان می‌دهد که آنان در میدان‌های جنگ شکست خورده‌اند.

سرمقاله نویس می‌گوید که این حملات در حالی صورت می‌گیرند که نشست چهار جانبه در باره صلح افغانستان به تازگی در عمان برگزار شد.

سرمقاله نویس نوشته است که هر چند برای نشست عمان امیدواری‌های زیادی وجود داشت اما دیده می‌شود که پاکستان برای تأمین صلح در افغانستان اراده ندارد.

به نوشته سرمقاله نویس اسلام آباد تلاش می‌کند با همچو نشست‌های نمایشی از فشارهای جامعه جهانی خود را برهاند.

سرمقاله نویس می‌گوید که حکومت افغانستان باید در کنار مذاکرات صلح کدرهای مسلکی را به کار بگمارد و به دشمنان این‌کشور پاسخ جدی بدهد.

سرمقاله نویس نوشته است که تدابیر خوب امنیتی می‌تواند از حملات خونین در شهر کابل و دیگر مناطق افغانستان جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG