لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

نیروهای دموکراتیک سوریه یک تاسیسات نفتی در شرق این‌کشور را تصرف کردند


جنگجویانی‌که ایالات متحدۀ امریکا از آن‌ها حمایت می‌کند، یکی از بزرگترین تأسیسات نفت را در ولایت دیرالزور در شرق سوریه تصرف کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه می‌گویند، یکی از بزرگترین تأسیسات نفت را در شرق سوریه از نزد جنگجویان گروۀ موسوم به دولت اسلامی یا داعش تصرف کرده‌اند.

به نوشتۀ آژانس خبری اسوشیتد پرس، نیروهای دموکراتیک سوریه که ایالات متحدۀ امریکا از آن‌ها حمایت می‌کند و در رقابت با اردوی سوریه که از حمایت روسیه برخودارند قرار دارند گفتند، روز یکشنبه تاسیسات بزرگ نفتی العمر را در ولایت دیرالزور تصرف کردند.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، العمر بزرگترین تأسیسات نفتی در کرانۀ شرقی دریای فرات محسوب می‌شود.

نیروهای دموکراتیک سوریه در منطقه غنی از نفت دیرالزور در شرق سوریه که با عراق هم سرحد است، به حمایت هوایی نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا با جنگجویان گروۀ موسوم به دولت اسلامی می‌جنگند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که از جنگجویان کرد و ملیشه‌های عرب تشکیل شده‌است بالای تصرف مناطق کرانه شرقی دریای فرات متمرکز اند که ولایت دیرالزور سوریه را به دو بخش تقسیم می‌کند.

تاسیسات بزرگ نفتی العمر در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر المیادین موقیعت دارد.

المیادین در اوایل ماه جاری میلادی به تصرف اردوی سوریه و نیروهای متحد آن در آمد.

گروه نظارت از حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است می‌گوید، نیروهای طرفدار حکومت سوریه بعد از آن از مناطق اطراف تاسیسات نفتی العمر عقب نشینی کردند که با حملات شدید داعش مواجه شدند.

به گفتۀ نیروهای دموکراتیک سوریه، اکنون نیروهای طرفدار حکومت سوریه در سه کیلومتری آن قرار دارند.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، اردوی رژیم سوریه به حمایت هوایی روسیه و جنگجویانی که ایران از آن حمایت می‌کند، تهاجم جداگانه را بر ضد جنگجویان گروۀ موسوم به دولت اسلامی پیش می‌برند که بیشتر در کرانه غربی دریای فرات صورت می‌گیرد.

نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا و نظامیان روسیه به خاطر جلوگیری از برخوردها بین طیارات و نیروهای زمینی، نشست‌های را با هم انجام می‌دهند.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، روسیه روز یکشنبه ایتلاف به رهبری امریکا را متهم کرد که با کمپاین بمباردمان شدید، شهر رقه را در سوریه ویران کرده‌است.

ایتلاف به رهبری کردها که امریکا از آن‌ها حمایت می‌کند در هفته گذشته شهر رقه پایتخت خلافت نامنی‌هاد گروه موسوم به دولت اسلامی را تصرف کردند.

XS
SM
MD
LG