لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۳

مسیر: برای اولین بار مسکو از سوی غنی به حمایت از طالبان متهم شد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مطالب شان روی سفر رئیس جمهوری و اظهارات وی در رابطه به حمایت مسکو از طالبان تبصره نموده‎اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در صفحه نخست شماره امروزش با عنوان درشت نوشته‎است:

"برای اولین بار مسکو از سوی رئیس جمهوری به حمایت از طالبان متهم شد."

در مطلب از قول رئیس جمهوری آمده‎است که طالبان از آنان سلاح می‎گیرند که نیم میلیون افغان را شهید ساختند. به باور نویسنده اشاره رئیس جمهوری به روسیه بود که درین اواخر به حمایت از طالبان متهم است.

در مطلب آمده که اولین باریست که یک مقام بلند پایه افغانستان روسیه را در حمایت از طالبان متهم می‎سازد.

در ادامه از قول رئیس جمهوری نوشته شده که ما دست صلح را به طالبان دراز کردیم ولی طالبان در مقابل به انتحار و انفجار پاسخ پیشنهاد صلح را دادند و سوال مطرح می‎شود، این کدام مسئله است که از طریق مذاکره حل نمی‎شود و آنان به نفع بیگانگان می‎جنگند.

  • ویسا

روزنامه ویسا همچنان روی همین موضوع تمرکز نموده و از قول رئیس جمهوری نوشته‎است که روسیه و پاکستان از طالبان حمایت می‎کنند.

در مطلب از قول رئیس جمهور آمده‎است که از آنان از کسی سلاح می‎گیرند که با عث کشته شدن نیم میلیون افغان گردید و طالبان برای بیگانگان می‎جنگند.

در ادامه مطلب از قول رئیس جمهوری همچنان نوشته شده که طالبان نمی‎توانند از طریق جنگ پیروز شوند بنآ باید از عقل شان کار بیگیرند.

  • قلب آسیا

روزنامه قلب آسیا که به زبان انگلیسی چاپ می‎شود روی این موضوع نگاشته‎است و از قول رئیس جمهوری نوشته‎است که من به طالبان بخاطری صلح بین الافغانی دست دادم ولی آنان با انتحار و ترور جواب آن را دادند.

همچنان از قول رئیس جمهور نوشته که روسیه و پاکستان برای طالبان سلاح، آموزش و پول مهیا می‎نمایند.

در ادامه نوشته که هر طالب از خود و مردم از طالبان بپرسند این کدام موضوع است که از طریق گفتگو حل نمی‎شود.

  • اصلاح

و روز نامه دولتی اصلاح هم در این مورد نوشته‎است که رئیس جمهوری خطاب به طالبان گفته که دشمنان افغانستان و حمایت کننده‎گان آنان هیچ وقت نمی‎توانند در جنگ افغانستان پیروز شوند.

XS
SM
MD
LG