لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

شماری از روزنامه‌های کابل در مورد سفر تیلرسن به کابل تبصره کرده‌اند


رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا
رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا

سفر غیر منتظره وزیر خارجه امریکا به کابل و دیدار رئیس جمهور افغانستان از دهلی جدید از مهمترین عناوین روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس در صفحه نخست‌اش مطلبی را در مورد دیدار رئیس جمهور افغانستان و وزیر خارجه امریکا به نشر رسانده و گفته‌است که محور اصلی گفت‌وگوهای دو طرف را چگونگی تطبیق استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا تشکیل می‌داد.

نویسنده مطلب نوشته است که محمد اشرف غنی در این دیدار تأکید کرده‌است که همه کشور‌های مربوط باید در برابر این استراتژی مسئولیت‌های‌ شان را ادا سازند.

روزنامه به نقل از وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که امریکا برای عملی شدن این استراتژی از همه توان‌‌اش استفاده خواهد کرد.

  • سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‌اش به سفر وزیر خارجه امریکا به کابل و دیدار عمر زاخیلوال با تهداب‌گذار دارالعلوم حقانیه پرداخته است.

در سرمقاله آمده‌است که دیدار سفیر افغانستان در پاکستان با تهداب‌گذار مدرسه حقانیه ظاهراً تلاش در زمینه صلح است.

سرمقاله نویس اشاره به سفر وزیر خارجه امریکا به کابل و استراتژی جدید امریکا برای افغانستان نیز داشته، اما گفته که این استراتژی تأثیری چندانی بر وضعیت امنیتی این کشور نداشته است.

سرمقاله نویس گفته است که حکومت افغانستان باید فشارها را بر امریکا بیشتر سازد تا ایالات متحده پاکستان را مورد فشار قرار داده و این کشور به تعهدات‌اش در امر مبارزه با تروریزم عمل کند.

  • ویسا

روزنامه ویسا نیز در مطلبی سفر وزیر خارجه امریکا را به کابل مورد بحث قرار داده و گفته‌است که رکس تیلرسن و رهبران حکومت وحدت ملی در سفارت امریکا روی پروسه صلح و مسایل امنیتی گفت‌وگو کرده‌اند.

نویسنده مطلب به نقل از آقای تیلرسن نوشته است که کشورش مطابق استراتژی جدید امریکا متعهد است تا با کشورهای منطقه کار کند و صلح و امنیت در افغانستان تأمین گردد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد نوشته است که وزیر خارجه امریکا به رهبران حکومت وحدت ملی اطمینان داده‌است که مراکز تروریستان از بین خواهند رفت.

روزنامه به نقل از رکس تیلرسن گفته است که استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا متضمن تأمین صلح و امنیت در این‌کشور است.

XS
SM
MD
LG