لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۸

آرمان ملی: هند می‌سازد، پاکستان ویران می‌کند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی سفر رئیس جمهور غنی به هندوستان تبصره نموده‌اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی سرمقاله شماره امروز اش را زیر عنوان "هند می‌سازد، پاکستان ویران می‌کند" نوشته است.

در سرمقاله آمده‌است که سفر دوستانه رئیس جمهوری افغانستان به هند از منظر‌های مختلف دارای اهمیت می‌باشد و می‌تواند اثرات مثبت و چشم‌گیری در زمینه‌های ثبات و امنیت در افغانستان و همچنان در راه توانمندیابی‌های اقتصادی افغانستان، داشته باشد.

در ادامه نوشته شده که هند با آن که در طول تاریخ زخم‌های فراوانی از تهاجم شاهان این سرزمین بر تن دارد، اما با نیت پاک و دست باز با مردم و حکومت افغانستان کمک می‌کند.

همچنان در مطلب نگاشته شده در حالی‌که پاکستانی‌ها افغانستان را به ویرانه مبدل کرده‌اند و همه روزه تروریست به این سرزمین می‌فرستند تا مردم افغانستان را به بهانه‌های گونه گون به خاک و خون بکشند، هند افغانستان را کمک می‌کند تا بر مشکل جاری پیروز گردد.

  • دنیا

روزنامه دنیا همچنان در یکی از مطالب‌اش در مورد همین موضوع نوشته و گفته شده که رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با همتای هندی‌اش روی گسترش همکاری‌های دو جانبه تأکید نموده‌است.

در ادامه مطلب از قول آگاهان امور نوشته شده که افغانستان و هند تلاش می‌کنند تا به حیث متحدان منطقوی در برابر موقف پاکستان نقش ایفا کنند و اسلام‌آباد را بیشتر تحت فشار قرار دهند.

در مطلب همچنان از قول کارشناسان نوشته شده که حکومت کابل باید توازن را در روابط‌‌اش با کشور‌های منطقه رعایت کند و تأکید یک سویه بر نقش برخی کشور‌ها، افغانستان را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس روی این موضوع در یکی از مطالب‌‌اش تمرکز نموده و از قول رئیس جمهوری افغانستان نوشته است که صادرات از طریق دهلیز هوایی افغانستان-هند با کامیابی ادامه دارد و ما می‌خواهیم تا دهلیز بحری از آسیای مرکزی به هند وصل گردد.

در مطلب نوشته شده که مقامات افغان و هند روی گسترش همکاری‌ها تأکید نمودند و گفتند استراتژی جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا ارزنده و مهم می‌باشد.

همچنان در مطلب از قول رئیس جمهور غنی نوشته شده که افغانستان خواهان وصل دهلیز بحری میان افغانستان و هند از طریق آسیای مرکزی می‌باشد و بر نقش کشور‌های منطقه تأکید نموده‌است.

در ادامه مطلب از قول رئیس جمهوری افغانستان نوشته شده که وی از جانب هند خواسته تا با استفاده از تجارب ارزنده‌اش، افغانستان را در قسمت سکتور معادن، نساجی و صنایع دستی زنانه همکاری نماید.

XS
SM
MD
LG