لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۳

سرخط: امریکا بار دیگر در برابر پاکستان موقف تندی اختیار کرد


  • روزنامه آرمان ملی

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره‌های خود را به مسایل امنیتی افغانستان و منطقه اختصاص داده‌اند.

روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشته‌است که کمپنی "بلک واتر" صلاحیت جنگ در افغانستان را به دست می‌گیرد.

کمپنی "بلک واتر" صلاحیت جنگ در افغانستان را به دست می‌گیرد.

نویسنده مطلب می‌گوید که این کمپنی تلاش دارد تا توجه نهادهای استخباراتی امریکا را به طرح‌های خودش در امر مبارزه با تروریزم مبذول نماید.

در مطلب آمده که رئیس کمپنی امنیتی "بلک واتر" به آژانس خبری رویترز گفته‌است که با شماری از مقامات امریکایی در باره سپردن جنگ افغانستان به کمپنی‌های خصوصی سخن زده است.

  • سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته‌است که امریکا باری دیگر در برابر پاکستان موقف تندی اختیار کرد.

در مطلب به نقل از وزیر خارجه امریکا آمده‌است که در دیدار با مقامات پاکستانی واضح ساخته که اگر در برابر گروه‌های تروریستی اقدام نکنند امریکا خود در این زمینه دست به کار خواهد شد.

نویسنده مطلب می‌گوید، وزیر خارجه ایالات متحده پس از سفر به منطقه به خبرنگاران گفته‌است که پاکستان در خصوص خواست امریکا در بخش مبارزه با تروریزم باید عمل کند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نگرانی‌های چین در مورد فعالیت‌های تروریستی در امتداد خط دیورند پرداخته‌است.

در مطلب آمده‌است که یاو جینگ سفیر چین در افغانستان گفته که تحرکات گروه‌های تروریستی در امتداد خط دیورند سبب نگرانی‌های شدید آنان شده‌است.

در مطلب به نقل از آقای یاو جینگ گفته شده که تروریزم چالش جدی برای همه جهان است و چین نیز از مراکز مصون گروه‌های تروریستی در برخی مناطق نگرانی دارد.

نویسنده مطلب این اظهارت سفیر چین در افغانستان را نیز به نشر رسانده که گفته است تروریزم برعلاوه افغانستان و پاکستان برای چین هم تهدید بزرگی است.

  • انیس

و روزنامه دولتی انیس در سر مقاله‌اش نوشته‌است که با ایجاد یک اجماع جهانی امنیت در منطقه تأمین شده می‌تواند.

سرمقاله نویس گفته‌است که بهترین راه مبارزه با تروریزم و تأمین امنیت کامل در منطقه و جهان به میان آمدن چنین اجماع می‌باشد.

XS
SM
MD
LG