لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

وعدۀ همکاری پاکستان در پیوند به آزادی معاون والی کنر


سفارت افغانستان در پاکستان می‌گوید، معاون والی بدون آن که این سفارت را در جریان قرار دهد، به پاکستان سفر کرده‌است.

زردشت شمس معاون سفیر افغانستان در پاکستان روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی هر چند در این باره جزئیات بیشتر نداد که محمد نبی احمدی از سوی چه گروهی و در کدام منطقه پاکستان ربوده شده‌است اما تأکید کرد که برای رهایی وی تلاش‌ها ادامه دارند.

به گفته آقای شمس پاکستان برای رهایی معاون والی کنر به هرگونه همکاری وعده داده است.

زردشت شمس
زردشت شمس

او افزود:

"ما با وزارت خارجه و هم با ارگان‌های امنیتی پاکستان در تماس هستیم و خود سفیر صاحب هم با مقامات بلند پایه مربوطه در ارتباط است و از آنان درخواست کرده‌است، ادارات پاکستانی هم برای ما اطمینان داده‌اند که کوشش خود را می‌کنند."

قاضی محمد نبی احمدی معاون والی کنر چهار روز پیش هنگامی که برای درمان به پاکستان رفته بود از سوی افراد ناشناس ربوده شده‌است.

پیشتر معیین مرستیال قونسل افغانستان در پاکستان به روزنامه ایکسپرس تریبیون گفته است که، معاون والی کنر در منطقه دبگری شهر پشاور از سوی افراد مسلح ربوده شده‌است.

پیش از این نیز شماری از مقام‌های افغان از سوی افراد ناشناس در پاکستان ربوده شده‌اند.

عبدالخالق فراهی قونسل پیشین افغانستان در پاکستان و فضل الله وحیدی والی پیشین کنر نیز از کسانی استند که پیش از این در پاکستان از سوی افراد ناشناس ربوده شده بودند.

با این همه، احسان الله پسر معاون والی کنر به رادیو آزادی می‌گوید که پدرش با ویزه قانونی به هدف درمان به پاکستان رفته بوده‌است.

وی می‌گوید، هر چند از لادرک بودن پدرش چند روز می‌گذرد اما تا کنون از وی هیچ‌گونه سرنخی درنیافته اند.

او افزود:

"وزارت خارجه در افغانستان با ادارات مربوط شبکه‌های پولیس که در داخل پاکستان استند، تماس گرفته‌است اما تا حال کدام معلومات مشخص برای ما داده نشده است که این قضیه از سوی کی و در کجا اتفاق افتاده‌است تا حال کسی مسئولیت آن‌را نگرفته و تماس‌ما با وی برقرار نشده است."

وی همچنان گفت هر چند تا کنون معلوم نیست که پدرش را چه کسی ربوده است اما خواست اش این است که حکومت افغانستان باید با مقام های پاکستان به ویژه با نهادهای امنیتی و استخباراتی آن کشور برای رهایی آقای احمدی از تلاش‌های جدی کار گیرد.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG