لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۷

فیسبوک: ۸۰ هزار پُست از روسیه جهت منحرف ساختن رأی دهنده‌گان امریکایی شده‌است


شرکت فیسبوک می‌گوید، نصف از رأی دهنده‌گان امریکایی پیام‌های سیاسی روسی را مشاهده کرده‌اند که هدف آن منحرف کردن آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بوده‌است.

در گزارش تازه به نشر رسیده فیسبوک که به طور کتبی به کانگرس امریکا ارائه شده، این موضوع افشا شده‌است که فیسبوک ۸۰ هزار پست را دریافته که توسط عوامل مستقر در روسیه منتشر گردیده‌اند.

"فیسبوک ۸۰ هزار پست را دریافته که توسط عوامل مستقر در روسیه منتشر گردیده‌اند."

این گزارش به دسترس رسانه‌های نیز قرار گرفت.

هم‌زمان با این، تویتر در یک گزارشی خبر داده که این شرکت همچنان حساب‌های مشابه بیشتر از عوامل را پیدا کرده که مرتبط به ادارۀ تحقیقاتی انترنت روسیه می‌باشد.

لوگوی تویتر
لوگوی تویتر

​به گفته گزارش، این اداره با کرملین مستقیماً ارتباط دارد و پیام‌های طرفدار به مسکو را به نشر می‌رساند.

قرار است هر دو این شرکت‌ها فیسیوک و تیوتر امروز "سه شنبه ۹ عقرب سال ۱۳۹۶" در جلسه استماعیۀ در برابر کمیته عدلی مجلس سنای امریکا از یافته‌های شان بگویند.

افشای یافته‌های اخیر فیسیوک نشان می‌دهد که روسیه برای نفوذ در نظریات سیاسی در ایالات متحده امریکا بیشتر از آن‌چه که این صفحه اجتماعی تصور می‌کرد، تلاش کرده‌است.

در گزارش کتبی فیسبوک گفته شده که ۸۰ هزار مطلبی که از جون سال ۲۰۱۵ تا اگست سال ۲۰۱۷ به نشر رسیده نشان می‌دهد، نصف آنانی که این مطالب را خوانده اند کسانی هستند که واجد شرایط رأی دهی در ایالات متحده امریکا بوده اند.

فیسبوک این شبکه اجتماعی پیشتاز گفت، چنین مطالب "اورگانیک" که در صفحه‌های استفاده کننده‌گان "کاربران" ظاهر می‌گردیده، ۳۰۰۰ آگاهی آن مربوط به اداره تحقیقات انترنتی روسیه می‌باشد که فیسبوک آن را قبل از این به کمتیه کانگرس امریکا سپرده است.

لوگوی فسیبوک و تیوتر
لوگوی فسیبوک و تیوتر

مشاور حقوقی ارشد فیسبوک نوشته‌است که "این اقدامات با ماموریت فیسبوک برای ساختن یک محیط اجتماعی و همه ارزش های آن، در تضاد است."

افشائ یافته‌های اخیر شرکت تیوتر افزایش حسابات در این صفحه انترنتی را ده برابر نشان می‌دهد و شناسایی شده که مربوط به اداره تحقیقات انترنتی روسیه می‌باشد.

تیوتر گفت، این شرکت ۲۷۵۲ حساب را مربوط به اداره تحقیقات انترنتی روسیه دانسته و همه این حسابات را معلق ساخته‌است.

تیوتر نام این حسابات را به تحقیق کننده‌گان کانگرس هم تسلیم داده‌است.

ضمناً، گوگل اعلان کرد که این شرکت شواهدی را پیدا کرده که آن گروه‌های روسی و همچنان تعدادی از چینل‌های شبکه یوتوب از خدمات آن سوء استفاده کرده شده که احتمالاً از سوی اداره تحقیقات انترنتی روسیه حمایت می‌شدند.

XS
SM
MD
LG