لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۰

مسیر: عطا محمد نور از حالا نتایج انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری را نمی‎پذیرد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‎های خود بیشتر به اظهارات عطا محمد نور والی بلخ در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری، روابط میان واشنگتن و اسلام‌آباد و حمله انتحاری دیروز در شهر کابل پرداخته‎اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در مطلبی نوشته‎است که عطا محمد نور والی بلخ از حالا نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری را نمی‎پذیرد.

در مطلب آمده‎است که آقای نور دیروز در نشستی در ولایت هرات گفته‎است که در ساختار کمیسیون انتخابات باید تغییر به وجود آید.

نویسنده مطلب می‎گوید که عطا محمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی جمعیت اسلامی تأکید کرد که اگر کمیسیون فعلی انتخابات فعالیت داشته باشد رئیس جمهور آینده از قبل مشخص خواهد بود.

در مطلب آمده‎است که آقای نور باری دیگر رئیس جمهور را مورد انتقاد قرار داد و گفت که تمام صلاحیت‎های دولتی را انحصار کرده‎است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشته‎است که مشکلات میان امریکا و پاکستان به‌گونه روز افزون در حال افزایش است.

نویسنده مطلب پس‌گیری شماری از هلیکوپترهای امریکایی را از پاکستان مثال خوب این مشکلات و مخالفت‎ها خوانده است.

در مطلب به نقل از رسانه‎های پاکستانی آمده‎است که ایالات متحده پنج هلیکوپتری را که برای مبارزه با تروریزم به پاکستان سپرده بود، پس گرفت.

نویسنده مطلب نوشته‎است که این هلیکوپترها در سال ۲۰۰۲ میلادی به خاطر نظارت از فعالیت‎های تروریستی در امتداد خط دیورند و ایالت بلوچستان از سوی امریکا به پاکستان داده شده بود.

روزنامه نوشته‎است که ممکن امریکا تصمیم پس‌گیری این هلیکوپترها از پاکستان را به خاطر عدم اقدامات لازم اسلام‌آباد در برابر گروه‎های تروریستی اتخاذ کرده باشد.

  • ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی گفته‎است که امریکا یک نوع سلاح جدید را به افغانستان می‎فرستد.

در مطلب آمده‎است که این سلاح توانایی دارد تا دشمن را در عقب دیوار و درختان نیز هدف قرار دهد.

روزنامه به نقل از نشریه امریکایی نشنل انترست گفته‎است که سلاح نوع "ام 4" امریکایی از سلاح‎های پیشرفته بوده و در برابر "آر. پی. جی" و سلاح‎های دیگر مخالفان مسلح دولت استفاده خواهد شد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش به حمله انتحاری دیروز در شهر کابل اشاره کرده و گفته‎است که در این حادثه چند تن کشته و تعدادی هم زخم برداشتند.

سرمقاله نویس گفته‎است که این حمله در ساحه دیپلومات نشین شهر کابل صورت گرفت و مردم را به شدت نگران ساخته‎است.

XS
SM
MD
LG