لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

واشنگتن تایمز: جنگ در افغانستان از پیشبینی‎ها هم دشوار تر شده‎است


  • واشنگتن تایمز

روزنامه واشنگتن تایمز در تازه ترین مقاله‎اش می‎نویسد وزارت دفاع امریکا و حکومت افغانستان به این باور اند که نیروهای امنیتی افغان در میدان‎های جنگ اطمینان بیشتر از گذشته دارند.

اما روزنامه این نکته را یاد آور شده که جنگ در افغانستان از پیشبینی‎ها هم دشوار تر شده‎است.

واشنگتن تایمز همچنان می‎افزاید طالبان در کابل و برخی از ولایت‎های افغانستان، حملات بزرگی را انجام داده‎اند.

جنگ در افغانستان از پیشبینی‎ها هم دشوار تر شده‎است.

روزنامه به یک حمله بمبی توسط موتر در کابل که در ماه می رخ داد، اشاره کرده و می‎نویسد در این رویداد نود تن جان دادند و بیش از چهار صد تن دیگر هم زخمی شدند.

واشنگتن تایمز همچنان اشاره به این دارد که به دنبال خروج نیروهای جنگی بین المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، حمله بمبی ماه می، مرگبار ترین رویداد در کابل بود.

  • نیوز ویک

مجله نیوز ویک به تحلیل گزارش سیگار یعنی سر مفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان پرداخته‎است.

مجله می‎نویسد تحلیل تازه واشنگتن از طویل ترین جنگ امریکا نشان می‎دهد که شورشیان کنترول بیشتر مناطق افغانستان را در مقایسه با گذشته در دست گرفته‎اند.

نیوز ویک نوشته که گزارش سیگار نشان می‎دهد از اول ماه جولای تا سی ام ماه سپتمبر امسال، اردوی افغانستان مناطق زیادی را از اداره اش از دست داده و طالبان و گروه داعش بر این مناطق تسلط حاصل کرده‎اند.

به گفته سیگار، نزدیک به ۵۷ در صد خاک افغانستان از میان ۴۰۱ ولسوالی، در کنترول حکومت افغانستان است، بیش از ۱۳ در صد تحت نفوذ شورشیان جهادی است و جنگ در سی در صد باقی مانده ادامه دارد.

در مطلب مجله نیوز ویک آمده که گزارش سیگار نشان می‎دهد آمارهای که در گذشته در مورد تلفات نیروهای افغان به صورت علنی نشر می‎شد، حالا پنهان نگهداشته می‎شود.

  • یو اس ای تودی

روزنامه یو اس ای تودی در محیط جنگ افغانستان به تلاش‎های زنان تجارت پیشه تمرکز کرده‎است.

این روزنامه به نقل از اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‎نویسد بیش از ۶۸۰ زن در افغانستان تجارت شخصی دارند.

در مطلب یو اس ای تودی آمده که زنان افغان، ۶۶ میلیون دالر در افغانستان سرمایه گزاری کرده‎اند.

روزنامه همچنان نوشته که در حال حاضر چهل و هفت هزار زن و دختر در بخش‎های ژورنالیزم، قانون، اردو، پولیس، معارف و سایر بخش‎ها مشغول کار اند.

اما به نوشته یو اس ای تودی، زنان افغان باز هم به کمک‎ها و حمایت جامعه بین المللی نیاز دارند تا به صورت مطمئین به تلاش‎های شان ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG