لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۶

آرمان ملی: امریکا می‌خواهد دفتر خاصی را برای افغانستان و پاکستان ایجاد کند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‎های خود به روابط میان افغانستان و پاکستان و موضوع گفت و گوهای صلح پرداخته‎اند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی نوشته‎است که مقامات ماموریت حمایت قاطع می‎گویند که در این اواخر فعالیت‎های روسیه، ایران، چین و پاکستان در افغانستان افزایش یافته و این کشورها سعی دارند تا در آینده افغانستان نقش ایفا کنند.

در مطلب به نقل از کورتیس بورنز قوماندان مرکز عملیاتی و استخباراتی ماموریت حمایت قاطع گفته شده که این کشورها می‎خواهند مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان مسلح صورت گرفته و منافع شان تامین شود.

در این اواخر فعالیت‎های روسیه، ایران، چین و پاکستان در افغانستان افزایش یافته‌اند.

نویسنده مطلب گفته آقای بورنز پاکستان را به حمایت از طالبان مسلح متهم ساخته و گفته‎است که مقامات آن کشور هنوز نیز گفت و گو می‎کنند که به حمایت شان از گروه طالبان ادامه بدهند یا نه؟

  • ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی گفته‎است که اردوی پاکستان روز پنجشنبه در مورد گفت و گوها با افغانستان و امریکا بحث کرد و تاکید نمود که با این کشورها باید مشوره و مذاکرات ادامه یابد.

نویسنده مطلب به اعلامیه اردوی پاکستان اشاره کرده که در آن آمده‎است، در نشستی در این مورد برعلاوه قمر جاوید باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان همه قوماندانان قول اردوهای آن کشور نیز اشتراک کرده بودند.

در مطلب آمده‎است که اشتراک کننده‎گان این نشست به روابط با افغانستان و امریکا تاکید کرده‎اند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته‎است که برای صلح با پاکستان و اقدامات مشخص در این باره باید نقشه راه ساخته شود.

به نوشته روزنامه آقای غنی در دیدار با توماس دریو کمیشنر بریتانیا برای پاکستان این مطلب را بیان کرده و گفته‎است که افغانستان در این زمینه آماده هر نوع همکاری است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی می‎گوید که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا تلاش دارد تا دفتر خاصی را برای افغانستان و پاکستان به سرپرستی زلمی خلیلزاد ایجاد کند.

در مطلب آمده‎است که این دفتر بیرون از صلاحیت وزارت خارجه امریکا فعالیت خواهد داشت و امور کاری آن به قصر سفید انتقال خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG