لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۳

دیپلومات: سیگار یک تصویر هراسناک از وضعیت افغانستان ارائه کرده‎است


  • دیپلومات

نشریه دیپلومات در یک مقاله به یک گزارش دفتر سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان اشاره کرده و می‎نویسد که سیگار یک تصویر هراسناک از وضعیت افغانستان ارائه کرده‎است.

نشریه می‎نویسد که سیگار در یک گزارش تازه دریافته‎است که با تلاش طالبان برای تصرف مناطق جدید و افزایش تلفات افراد ملکی و نظامیان امریکایی، وضعیت امنیتی افغانستان پی هم در حال بدتر شدن است.

سه و نیم میلیون افغان در مناطق تحت کنترول شورشیان زنده‎گی می‎کنند.

دیپلومات می‎نویسد که این گزارش در حالی نشر می‎شود که پنتاگون و نیروهای ائتلاف مستقر در افغانستان تلاش می‎کنند که استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان را عملی کنند.

این نشریه به نقل از گزارش سیگار نوشته‎است که تقریبا سه و نیم میلیون افغان در مناطق تحت کنترول شورشیان زنده‎گی می‎کنند.

به نوشته نشریه دیپلومات، ازین مناطق بالای نیروهای دولتی و ساختمان‎های ملکی حملات صورت می‎گیرند.

در ادامه مقاله این نشریه آمده‎است که دفتر جان سوپکو سرمفتش خاص امریکا در امور بازسازی افغانستان گفته‎است که یک رشته از حملات بزرگ اخیر درین کشور به اطمینان مردم نسبت به توانایی حکومت برای حفاظت از آن‎ها ضربه زده‎است.

دیپلومات می‎نویسد که سوپکو در یک مصاحبه با روزنامه نیویارک تایمز گفته‎است که امریکا از سال ۲۰۰۱ میلادی به اینسو تقریبا ۷۱۴ میلیارد دالر در بازسازی افغانستان مصرف کرده‎است.

او به این روزنامه همچنان گفته‎است، افغان‎ها می‎دانند که چی جریان دارد.

جان سوپکو افزوده‎است که طالبان و اردوی امریکا نیز می‎دانند که چی در جریان است اما به گفته وی، صرف کسانی‎که این کمک را می‎کنند نمی‎دانند که در افغانستان چی جریان دارد.

  • دیفینس نیوز

و هفته نامه دیفینس نیوز در یک مقاله نوشته‎است، در حالی افغانستان توجه امریکا را به خود جلب کرده‎است که تکنالوژی پیشرفت کرده‎است.

این هفته نامه روی اهمیت تکنالوژی تاکید کرده و نوشته‎است، در حالی‎که چین و روسیه تلاش بیشتر به خرچ می‎دهند تا درین ساحه پیشرفت نمایند، امریکا خود را در جنگ افغانستان دخیل نموده‎است.

هفته نامه دیفینس نیوز در عین حال به استفاده از طیاره‎های بی پیلوت در جنگ افغانستان اشاره کرده و می‎نویسد که ازین طیاره‎ها در کشف، نظارت و عملیات درین کشور کار گرفته می‎شود.

به باور این هفته نامه ، در زمان جنگ اولویت‎ها همواره در عقب قرار می‎گیرند.

XS
SM
MD
LG