لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۲

ترمپ: امریکا همراه با متحد آن جاپان در برابر اهریمن کوریای شمالی قرار دارد


رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه در جریان مسافرتش به جاپان گفت، امریکا همراه با متحد نزدیک آن جاپان در برابر اهریمن کوریای شمالی قرار دارد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا روز دوشنبه «۱۵ عقرب ۱۳۹۶» بعد از ملاقات با شینزو آبی صدراعظم جاپان در یک نشست با تأکید گفت، عصر خاموشی استراتژیک در برابر کوریای شمالی به پایان رسیده‌است و این دو کشور به‌طور مشترک برای خاتمه بخشیدن تهاجم خطرناک رژیم کوریای شمالی کار می‌کنند که دو راکت را بر فراز قلمرو جاپان فیر کرده‌است.

دونالد ترمپ
دونالد ترمپ

دونالد ترمپ در یک کنفرانس خبری مشترک با شینزو آبی صدراعظم جاپان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:

"بعد از ختم خریداری تجهیزات زیاد اضافی نظامی امریکا، چاپان راکت‌های کوریای شمالی را به ساده‌گی در هوا از بین خواهد برد. آن‌طوری که شما دیدید، ما روز دیگر چیزی را در هوا در عربستان سعودی از بین بردیم."

شینزو آبی صدراعظم جاپان نیز گفته است، در مورد سقوط دادن راکت‌ها، در صورت نیاز این کار را خواهد کرد و آن را در هماهنگی نزدیک با ایالات متحدۀ امریکا انجام خواهد داد.

پالیسی چاپان اینست، صرف زمانی یک راکت را سقوط خواهد داد که قلمرو این کشور را هدف قرار دهد و یا تشخیص داده شود که چون متوجۀ یک هدف امریکایست، تهدید باالقوه را برای جاپان به وجود آورده‌است.

به نوشتۀ آژانس خبری رویترز، تحرکات اخیر کوریای شمالی بزرگترین آزمون بین‌المللی را برای ریاست جمهوری دونالد ترمپ به وجود آورده است.

هوا چون یانگ "Hua Chunying" سخنگوی وزارت خارجۀ چین در واکنش به اظهارت شینزو آبی صدراعظم جاپان گفته است، وضعیت کوریای شمالی خیلی حساس و مغلق است.

سخنگوی وزارت خارجه چین
سخنگوی وزارت خارجه چین

وی از همه جوانب خواسته است تا در شرایط حاضر با الفاظ و عمل در کاهش تنش‌ها و ایجاد فضای اعتماد کار کنند تا مسئلۀ اتمی کوریای شمالی دوباره تحت کنترول قرار گیرد.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در کنفرانس مشترک خبری با صدراعظم جاپان همچنان گفت، واشنگتن یکجا با توکیو برای حل مشکلات تجارتی بین بزرگترین و سومین اقتصاد جهان کار می‌کند.

دونالد ترمپ بعد از جاپان، برای گفت‌وگو با همتایش کوریای جنوبی‌اش به سئول خواهد رفت.

رئیس جمهور کوریایی جنوبی بیشتر بالای حل دیپلوماتیک بحران کوریای شمالی تأکید می‌کند.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا بعد از کوریای جنوبی به چین، ویتنام و فیلیپین نیز سفر خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG