لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۲

ویسا: حمله بر تلویزیون شمشاد حمله بر ارزش‎های انسانی بود


حمله گروهی مخالفان مسلح دولت بر تلویزیون شمشاد و تأثیرات آن بالای فعالیت رسانه‎ها و خبرنگاران از مهمترین عناوین روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

  • ویسا

روزنامه ویسا سرمقاله‌اش را به همین موضوع اختصاص داده و گفته‎است که حمله بر تلویزیون شمشاد تنها حمله بر آزادی بیان نه بلکه حمله بر ارزش‎های انسانی بوده که در هیچ دین و قانون توجیه ندارد.

سرمقاله نویس با اشاره به حملات داعش یا گروه موسوم به دولت اسلامی بر مساجد و رسانه‎ها گفته‎است که همچو حملات کار گروه‎های تروریستی و هراس‌افگن است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نیز در سرمقاله‎اش به این موضوع پرداخته و گفته‎است که حمله بر تلویزیون شمشاد حمله بر خانواده رسانه‎ها می‎باشد.

سرمقاله نویس گفته‎است، هرچند مهاجمان به هدف‌شان نرسیدند، اما این حمله نشان دهنده آن است که تروریستان به هیچ اصول انسانی و اسلامی پابند نیستند.

سرمقاله نویس نوشته‎است که حمله بر اهداف ملکی و افراد بی‌گناه جنایت جنگی بوده و تروریستان دیروز با حمله بر تلویزیون شمشاد این جنایت را انجام دادند.

  • مسیر

روزنامۀ مسیر نیز در سرمقاله‌اش به حمله تروریستی بر تلویزیون شمشاد اشاره کرده و پرسیده‎است که کی‎ها در عقب این حمله دست دارند و چی اهداف را دنبال می‎کنند؟

روزنامه با توجه به این‎که مسئولیت حمله بر تلویزیون خصوصی شمشاد را داعش بر عهده گرفت می‎گوید که برخی از شبکه‎های استخباراتی نیز اعمال وحشیانه‌شان را به نام این گروه ثبت می‎کنند.

در سرمقاله آمده‎است که داعش یک پروژه است و شبکه‎های استخباراتی پس از حملات پیچیده برای تغییر ذهنیت عامه از نام داعش استفاده می‎کنند.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش گفته‎است که دشمنان افغانستان نمی‎توانند با همچو حملات تروریستی اراده رسانه‎ها و خبرنگاران را تضعیف کنند.

سرمقاله نویس بخشی از اعلامیۀ ریاست جمهوری در این مورد را نیز به نشر رسانیده که در آن آمده‎است، آزادی بیان از دست آوردهای مهم حکومت افغانستان بوده و جنایت کاران با انجام همچو حملات نمی‎توانند در برابر آن مانع و محدودیت ایجاد کنند.

XS
SM
MD
LG