لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۱

خبرنگاران بامیان حمله بر تلویزیون شمشاد را جنایت جنگی عنوان کردند


خبرنگاران بامیان طی یک گردهمایی در چوک الیکین مرکز بامیان حمله به تلویزیون شمشاد را به شدت محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی خواندند.

این خبرنگاران طی یک اعلامیه مطبوعاتی با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند و این حمله را حمله به آزادی بیان عنوان کردند.

کابل
کابل

هادی غفاری یکی از خبرنگاران بامیان در مورد خواسته‎های این خبرنگاران گفت:

"اول خبرنگاران بامیان حمله به تلویزیون شمشاد را به شدیدترین الفاظ محکوم نموده و این عمل تروریستی را خلاف دستورات انسانی و اسلامی می‎داند. دوم خبرنگاران بامیان تعهد خود را نسبت به آزادی بیان اعلام نموده، هر چند که در راه آزادی بیان و اطلاع رسانی قربانی بدهیم اما از کار خود دست بر نمی‎داریم. سوم از تمامی گروه‎های دگیر می‎خواهیم که حمله بر رسانه‎ها را متوقف ساخته و بر بی طرفی رسانه‎ها باور داشته باشند. چهارم از دولت افغانستان می‎خواهیم که برای مصونیت خبرنگاران و تامین امنیت آن‎ها چالیسی مشخص و عملی را روی دست بگیرد."

در این برنامه خبرنگاران از دولت خواستند تا امنیت و مصونیت خبرنگاران را حفظ کند به همین دلیل حکومت محلی بامیان نیز تعهد سپرد تا از خبرنگاران و آزادی بیان در بامیان حفاظت کند.

حمله بر تلویزیون شمشاد
حمله بر تلویزیون شمشاد

عبدالرحمن احمدی سخنگوی والی بامیان در این مورد اضافه کرد:

"حکومت محلی بامیان چنانچه در گذشته متعهد بوده و به تعهد خود جامه عمل پوشانده، از این به بعد نیز تعهد می‎کند تا برای مصونیت و تامین امنیت خبرنگاران از هیچ گونه تلاشی دریغ نورزد و در این راستا با توجه به برنامه‎های که داریم ما متعهد هستیم تا از آزادی بیان، خبرنگاران و ممثلان آزادی بیان حمایت و حفاظت کنیم."

این در حالی است که چند روز قبل تعدادی از مهاجمان مسلح بر دفتر تلویزیون شمشاد در کابل حمله کردند که در این حمله ۲ نفر کشته شدند و بیش از ۲۰ نفر از کارمندان این رسانه زخم برداشتند.

این حمله واکنش بسیاری از نهادهای ملی و بین المللی حامی رسانه‎ها را برانگیخته‎است.

گزارش: عباس نادری-بامیان

XS
SM
MD
LG