لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۰

وزارت داخله پاکستان به "MSF" گفته است فعالیت خود را متوقف سازد


سازمان داکتران بدون سرحد می‌گوید حکومت پاکستان به این سازمان بین المللی خیریه گفته‌است که آخرین تأسیسات باقی‌مانده خود در مناطق نا آرام قبایل را نیز مسدود سازند.

سازمان داکتران بدون سرحد روز پنجشنبه گفت که وزارت داخلۀ پاکستان صدور "گواهینامه عدم اعتراض" بر فعالیت این سازمان را رد کرد و در این صورت آن‌ها نمی‌توانند به خدمات طبی خود در منطقۀ باجور ادامه دهند.

داکتران بدون سرحد گفتند که با بستن شفاخانه خود درین منطقه فقیر نشین، خدمات طبی آنها که از چهار سال به این سو در آنجا ادامه داشت خاتمه می‌یابد.

تقریباً دو ماه قبل هم به سازمان داکتران بدون سرحد گفته شد که تاسیسات خود را در منطقۀ قبایل کرم که از چهارده سال به این سو فعالیت داشت مسدود سازد.

داکتران بدون سرحد گفتند که در منطقۀ باجور که دارای ۷۵۷ هزار نفوس است، آنها ۱۲۰ کارمند دارند که همۀ پاکستانی اند.

آزاد الیسندرو الوکو نماینده سازمان داکتران بدون سرحد در پاکستان می‌گوید،​خدمات صحی درین منطقه بسیار محدود است و اکثریت مریضان ما توانایی پرداخت حتی خدمات طبی اساسی را ندارند.

او افزود:

"چون شفاخانه ما یگانه شفاخانه عمده ایست که خدمات صحی معیاری را رایگان تقدیم می‌کند، با مسدود شدن فعالیت ما درین منطقه یک خلای عمده ایجاد خواهد شد که عواقب جدی منفی روی صحت مردم باجور خواهد داشت."

آژانس خبر رسانی رویترز گزارش داد که این رسانه از وزارت داخله پاکستان خواست که درین مورد تبصره کند ولی کدام پاسخ دریافت نکرد.

مناطق قبایل پاکستان در سال‌های اخیر شاهد حملات شبه نظامیانی بوده است که در برابر اردوی پاکستان می‌جنگند.

در نتیجه خدمات طبی، تعلیم و آموزش و مسکن درین مناطق ناگوار شده است.

مقامات گفتند که در نتیجۀ انفجار کنار سرک که به‌تاریخ هفدهم سپتمبر در باجور رخ داد یک مقام و شش نفر از ملیشه‌های دولتی کشته شدند.

طالبان پاکستانی مسئولیت این حمله را بدوش گرفت.

XS
SM
MD
LG