لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹

نیوزویک: آیا جنگ افغانستان پایان خواهد یافت؟


وال ستریت ژورنال

روزنامه وال ستریت ژورنال در یک مطلب نوشته‌است، ناتو در جهت تحقق هدف امریکا در مورد افزایش سربازان در افغانستان کوتاه آمده‌است.

در مطلب آمده‌است که متحدان امریکا در اروپا به روز پنج‌شنبه گفتند که سربازان بیشتر به افغانستان می‌فرستند تا اردو و پولیس ملی این‌کشور را آموزش بدهند.

در ادامه آمده‌است که شمار اعلام شدۀ این سربازان مطابق انتظارات ایالات متحده نیست.

روزنامه به نقل از دیپلومات‌ها نوشته است، مقام‌های امریکایی و ناتو امیدوار بودند که متحدان امریکا در اروپا وعدۀ اعزام ۱۵۰۰ سرباز اضافی به افغانستان را بدهند.

اما به باور این دیپلومات‌ها، متحدان امریکا در حال حاضر برای اعزام حدود هفت صد سرباز آماده‌گی نشان داده‌اند.

در ادامه آمده‌است که مقام‌های ناتو و امریکایی از اعلام شمار دقیق سربازان خودداری کرده‌اند.

به نوشته روزنامه، امریکا حدود ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد.

در ادامه آمده‌است، اکثریت این سربازان برای اجرای وظیفه در چوکات مأموریت حمایت قاطع مؤظف اند و متباقی‌شان در بخش مبارزه علیه تروریزم و اجرای دیگر مأموریت‌ها وظیفه اجرا می‌کنند.

وال‌ستریت ژورنال می‌نویسد، متحدان و شرکای امریکا حدود شش هزار و شش صد سرباز در افغانستان دارند و با رسیدن سربازان تازه نفس شمار آن‌ها به هفت هزار و سه صد تن افزایش خواهد یافت.

نیوزویک

مجلۀ نیوزویک مطلبی را تحت عنوان جنگ دایمی نشر کرده و نوشته‌است که امریکا در حال حاضر ۱۵ هزار سرباز در افغانستان دارد و به زودی سربازان دیگر نیز می‌فرستد.

نویسندۀ مطلب پرسیده‌است "آیا جنگ افغانستان پایان خواهد یافت؟"

در ادامه آمده‌است که به نظر می‌رسد این جنگ با گذشت هر روز گسترش می‌یابد.

مجله به نقل از یک گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس نوشته است، قسمی انتظار می‌رود که صدها سرباز امریکایی در اوایل ۲۰۱۸ وارد افغانستان خواهند شد و امریکا ۱۶ هزار سرباز در افغانستان خواهد داشت.

به نوشته مجله، امریکا در حالی بر اساس اعلام ماه آگست دونالد ترمپ رئیس جمهور این‎کشور به افغانستان سرباز می‎فرستد که ۱۳ عسکر امریکایی در سال روان میلادی در افغانستان کشته شده‎اند.

نیوزویک می‎نویسد، هر چند ترمپ برای مهار جنگ در افغانستان به نیروهای امریکایی صلاحیت‌های گسترده داده، اما هنوز هم جنگ افغانستان جنگ طولانی و پُر هزینه برای امریکاست.

XS
SM
MD
LG