لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۲

نگرانی شماری از باشنده‌های کندز از افزایش ناامنی‌ها در این ولایت!


شماری از باشنده‌های و اعضای شورای ولایتی کندز در صحبت با رادیو آزادی ادعا کردند که وضعیت امنیتی این ولایت نگران کننده‌است.

آن‌ها ادعا کردند که در این اواخر یک‌بار دیگر ناامنی، قتل‌های سازمان یافته و قضایای اختطاف در مرکز این ولایت افزایش یافته و این مسئله باشندگان این ولایت را نسبت به آینده شان نگران ساخته‌است.

آنان می‌گویند که هم اکنون در مسیر شاهراه ولسوالی‌های این ولایت حضور مخالفان مسلح حکومت و تفنگ‌داران غیر مسئول افزایش یافته و هیچ‌کس به‌ فکر آرام به ولسوالی‌های این ولایت سفر کرده نمی‌تواند.

حاجی حشمت الله و بشیرخان دو تن از باشنده‌های این ولایت امروز شنبه «۲۰ عقرب ۱۳۹۶» در این خصوص به رادیو آزادی چنین گفتند:

"وضعیت امنیتی خیلی خراب شده و حتی در داخل شهر کسی احساس امنیت نمی‌کند، چون در داخل شهر سطح دزدی‌های مسلحانه، ترورها و اختطاف افزایش یافته و این مسئله تمامی باشندگان کندز را نگران ساخته‌است و هیچ‌کس کار و فعالیت روزمره خود را به فکر آرام به پیش برده نمی‌تواند."

"این چه گونه حکومت است، والی بی‌کفایت و قوماندان امنیه بی‌کفایت را به کندز روان می‌کند، ما از حکومت وحدت ملی می‌خواهیم که هر چه زودتر این مسئولان دولتی را برکنار کند چون به امنیت مردم توجه ندارند، افراد مسلح غیر مسئول و بی‌نظمی روز به روز بیش‌تر شده می‌‌رود و حکومت به حفظ نظم و امنیت مردم هیچ توجه نمی‌کند."

باشنده‎های کندز از سران حکومت وحدت ملی می‌خواهند که در ادارات دولتی این ولایت تغییرات بنیادی بوجود بیاورد و افراد مسلکی و شایسته را در کرسی‌های این ولایت بگمارند.

از جانبِ دیگر امرالدین ولی رئیس شورای ولایتی کندز، با تائید گفتۀ‌های مردم به رادیو آزادی چنین گفت:

امرالدین ولی رئیس شورای ولایتی کندز
امرالدین ولی رئیس شورای ولایتی کندز

"بی‌کفایتی مقام‌ها بوده که ما هر روز فرزند پولیس خود را و فرزند اردوی خود را از دست می‌دهیم و در خانه هم مصون نیستیم و حتی اولادهای مردم به مکتب رفته نمی‌توانند."

از سوی هم جنرال عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز با رد این ادعا ها می‌گوید که نسبت به چند ماهِ گذشته وضعیت امنیتی این ولایت بهبود یافته‌است.

عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز
عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز

وی افزود:

"این‌که دوستان هر گپِ می‌زنند، فکر کنم شرایطی عینی وضعیت امنیتی حاکم در کندز به هر شهروند قابل دید است و محسوس است که چه اندازه بهبود در وضعیت امنیتی رونما شده هر کس هر حرفِ که می‌زند مربوط خودش می‌شود."

این نگرانی‌های در حالی مطرح می‌شوند که در این اواخر در داخل شهر کندز سطح دزدی‌های مسلحانه، قتل‌های سازمان یافته، قضایای اختطاف و بد امنی یک‌بار دیگر افزایش یافته و این مسئله ساکنان کندز را نسبت به آیندۀ شان سخت نگران ساخته‌است.

اجمل آرین، کابل

XS
SM
MD
LG