لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۹:۳۲

قوماندانی امنیه: در حمله انتحاری در لب جر شهر کابل ۹ تن کشته شده‌اند


پولیس کابل می‌گوید، در حمله انتحاری در ساحه لب جر در خیر خانه، ۷ پولیس و ۲ ملکی کشته شدند.

پولیس در کابل می‌گوید، یک مهاجم ملبس با واسکت انتحاری حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز پنجشنبه «۲۵ عقرب ۱۳۹۶» مواد انفجاری همراه‌اش را در مقابل در ورودی هوتل قصر نوین منفجر ساخت.

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که حمله کننده پیش از ورود به هوتل در منطقه لب جر خیر خانه مربوط حوزه چهارم امنیتی شهر کابل، مورد شناسایی نیرو های امنیتی قرار گرفته بود.

حمله انتحاری در لب جر شهر کابل جان ۹ تن را گرفت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:41 0:00

او افزود:

"با تأسف تعداد ۷ نفر از منسوبین پولیس شجاع کابل جام شهادت نوشیدند و هفت نفر دیگر از منسوبین ما زخمی شدند، دو نفر از افراد ملکی شهید اند و سه تن مجروح، منسوبین پولیس کابل خود را فدا کردند و توانستند که از مردم‌شان دفاع کنند و به دشمن وقت ندادند تا داخل هوتل شود."

شاهدان رویداد می‌گویند، انفجار زمانی صورت گرفت که شماری از هواداران عطأ محمد نور والی بلخ برای ستایش از کارکرد‌های چند سالۀ وی در هوتل قصر نوین گرد هم آمده بودند.

در همین حال اسماعیل کاووسی مسئول روابط عامه وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید، بر اساس گزارش‌های اولیه، تا حال پنج کشته و شانزده زخمی توسط کابل امبولانس به شفاخانه‌ها انتفال شده‌اند.

تا حال مسئولیت این رویداد را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

از جمله طالبان در تماس با رسانه‌ها، دست داشتن خود در این حمله را رد کرده اند.

هرچند مسئولان امنیتی بارها از اتخاذ تدابیر جدی امنیتی خبر می‌دهند، اما با آن هم شهروندان کابل گاه‌گاهی شاهد حملات تهاجمی و انتحاری اند.

به‌گفته شاهدان عینی، شمار تلفات حمله انتحاری روز پنجشنبه بیشتر از آن است که پولیس اعلام کرده‌است.

متین یکی از این شاهدان در صحبت با خبرنگار رادیو آزادی در محل، چشم دیدش را این‌گونه بیان می‌کند:

"زمانی‌که انفجار صورت گرفت مردم پراگنده شدند و ما در پیشروی ایستاد بودیم و شیشه‌ها بالای ما ریخت، بعد از انفجار صدای فیر هم صورت گرفت."

به‌گفته شاهدان رویداد، چگونگی آمدن مهاجم انتحاری تا مقابل دروازه هوتل سؤال برانگیز است و باید نهادهای امنیتی در این مورد بررسی بیشتر انجام دهند.

پیش از این، مهاجمان بر تلویزیون خصوصی شمشاد در کابل حمله کردند که در آن به‌گفته پولیس دست کم یک محافظ امنیتی این تلویزیون کشته شدند.

گزارش: نصرت پارسا

  • جزئیات قبلی

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه به رادیو آزادی می‌گوید که در انفجار در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل ۹ پولیس و ۲ ملکی کشته و ۷ پولیس و ۳ ملکی زخمی شده‌اند.

طالبان مسلح دست داشتن درین حمله را رد کردند.

  • جزئیات قبلی

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی می‌گوید که در انفجار در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل ۷ پولیس و ۲ ملکی کشته و ۷ پولیس و ۲ ملکی زخمی شده‌اند.

  • جزئیات قبلی

بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به رادیو آزادی می‌گوید که در این حمله ۶ پولیس و ۲ فرد ملکی کشته، ۷ پولیس دیگر زخمی شده‌اند.

  • جزئیات قبلی

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی می‌گوید که در مربوطات حوزه چهارم امنیتی شهر کابل یک حمله انتحاری صورت گرفته‌است.

وی افزود که حمله کننده زمانی خود را انفجار داد که می‌خواست به هوتل «قصر نوین» در ساحه لب جر خیرخانه داخل شود اما از سوی پولیس شناسایی شد.

در هوتل مذکور امروز مراسمی جهت ستایش از کارکردهای عطا محمد نور والی بلخ به راه انداخته شده بود.

از سوی هم یک منبع که نخواست نامش گرفته شود به رادیو آزادی می‌گوید که در این حمله انتحاری به شمول قوماندان تولی حوزه چهارم امنیتی شهر کابل ۶ پولیس کشته شده‌اند.

وی می‌گوید که در این رویداد به افراد ملکی هم تلفات وارد شده‌است، اما در مورد شمار آن چیزی نمی‌گوید.

تا کنون مسئولیت این حمله را کسی بر عهده نگرفته‌است.

جزئیات بیشتر بعداً ...

  • جزئیات قبلی

وزارت داخله افغانستان وقوع یک انفجار در حوزه چهارم امنیتی کابل در ساحه لب جر این شهر را تائید کرد.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با رادیو آزدی گفت که نوعیت این انفجار تا اکنون معلوم نیست.

به گفته وی دو سرباز پولیس از اثر این انفجار کشته شده‌اند.

  • جزئیات قبلی

لحظات قبل یک انفجار در ساحه لب جر شهر کابل رخ داده‌است.

به گفته شاهدان عینی این انفجار در نزدیکی هوتل قصر نوین به وقوع پیوسته و تلفاتی نیز با همراه دارد و چند موتر در محل رویداد حریق شده‌اند.

تا این دم مقامات پولیس در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفته می‌شود که در هوتل مذکور یک نشست نیز جریان داشت.

جزئیات بیشتر بعداً ...

XS
SM
MD
LG