لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۹

تیلیگراف: بیش از ۹۰ درصد هیروئین در بریتانیا، از افغانستان می‎آید


  • نیویارک تایمز

روزنامۀ نیویارک تایمز به حملۀ انتحاری در کابل پرداخته‎است.

نویسنده به نقل از بصیر مجاهد سخنگوی قوماندانی امنیۀ کابل نوشته که پولیس بمبگذار را در نزدیک دروازۀ محل برگزاری یک نشست شناسایی کرد و یک فرمانده پولیس دستانش را به اطراف مهاجم حلقه زد و همان بود که انفجار رخ داد.

مجاهد این فرمانده پولیس را قهرمان خوانده و گفته‎است که او جان‎های زیادی را نجات داد.

انفجار در برابر در ورودی هوتل قصر نوین در ساحۀ لب جر در خیرخانه رخ داد و به گفتۀ پولیس کابل جان ۷ پولیس و ۲ غیرنظامی را گرفت.

  • تیلیگراف

روزنامۀ بریتانیایی تیلیگراف افزایش تولید تریاک در افغانستان را مهم دیده‎است.

روزنامه گفته‎است، ارقام منتشر شده از سوی ادارۀ مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد نشان می‎دهد که تولید تریاک در افغانستان در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۸۷ درصد افزایش یافته یعنی که مقدار آن ۹ هزار تن برآورد شده‎است.

سازمان ملل متحد گفته‎است، این افزایش احتمالاً سبب افزایش بی ثباتی، شورشگری و افزایش تمویل گروه‎های تروریستی در افغانستان خواهد شد.

در ادامه این مقاله می‎خوانیم که گمان برده می‎شود که شورشیان از بابت تجارت مواد مخدر سالانه میلیون‎ها دالر به دست می‎آورند.

نویسنده گفته‎است، فکر می‎شود که بیش از ۹۰ درصد هیروئین که به سرک‎های بریتانیا راه می‎یابد، از افغانستان می‎آید.

به نوشتۀ تیلیگراف، بریتانیا که از سال ۲۰۰۱ میلادی رهبری تلاش‎های بین المللی به هدف جلوگیری از تجارت مواد مخدر را به عهده داشته، ده‎ها میلیون پوند را برای رسیده‎گی به این مشکل و ترغیب دهقانان به روی آوردن به کشت بدیل هزینه کرده‎است.

XS
SM
MD
LG