لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۳

سرخط: آیا انتخابات برگزار خواهد شد


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود بیشتر به موضوع انتخابات و برکنار کردن رئیس کمیسیون مستقل انتخابات تمرکز کرده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‌اش نوشته‌است که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از سوی ارگ ریاست جمهوری برکنار گردید اما به نوشته سرمقاله نویس اظهارات سخنگوی ریاست جمهوری در مورد برکناری نجیب الله احمدزی بسیار مسخره بود.

سرمقاله نویس نوشته است که شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفت که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از سوی اعضای این کمیسیون از وظیفه سبکدوش گردید.

سرمقاله نویس حکومت وحدت ملی را عجیب خوانده و نوشته‌است که اعضای یک کمیسیون بسیار مهم رئیس‌شان را از ریاست و عضویت کمیسیون برکنار می‌کنند.

سرمقاله نویس سخنان نجیب الله احمدزی را نیز به نشر رسانیده که گفته‌است، وی خواست‌های خلاف قانون را نمی‌پذیرفت و به همین علت از وظیفه برکنار شد.

سرمقاله نویس می‌گوید، از خواست‌های غیر قانونی که از رئیس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات صورت می‌گرفت حتماً به‌زودی پرده برداشته خواهد شد.

سرخط

روزنامه سرخط نیز سرمقاله‌اش را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته است که مردم افغانستان همواره از آرمان صحبت کرده اما به نوشته سرمقاله نویس آنان هرگز به آرمان‌های‌شان نرسیده‌اند.

سرمقاله نویس با اشاره به مشکلات در مسایل انتخاباتی نوشته است، به نظر می‌رسد که آرمان مردم برای برگزاری انتخابات نیز برآورده نخواهد شد.

سرمقاله نویس پرسشی را نیز در این رابطه مطرح کرده‌است که آیا انتخابات برگزار خواهد شد و مردم از حکومت و کمیسیون انتخابات چه توقعی دارند؟

سرمقاله نویس گفته‌است که اگر کمیسیون مستقل انتخابات در فرصت اندکی که دارد کار هایش را درست و با سرعت انجام ندهد، فکر نمی‌شود که بتواند انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها را برگزار کند.

به نوشته سرمقاله نویس در این صورت انتخابات ولسی جرگه و ریاست جمهوری یکجا برگزار خواهد شد و راه اندازی دو انتخابات مشکل بسیار جدی خواهد بود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در صفحه نخست‌اش حکم رئیس جمهور بخاطر تعیین یک عضو کمیسیون انتخابات را به نشر رسانیده‌است.

روزنامه گفته‌است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از نهاد‌های مربوط خواسته است تا افرادی مناسب را برای تعیین به این بست به ریاست جمهوری معرفی کنند.

XS
SM
MD
LG