لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۲

رئیس جمهور غنی دستور تعیلق وظایف ۵ تن از منسوبین پولیس هرات را داده‌است


وظایف ۵ تن از منسوبین حوزه چهارم امنیتی هرات به حالت تعلیق درآمد.

در پی تیزاب‌پاشی روز سه شنبه به صورت دو دختر جوان از سوی مردان ناشناس در ولایت هرات رئیس جمهور به مقامات پولیس این ولایت دستور داده‌است تا وظایف منسوبین حوزه چهارم امنیتی هرات را به حالت تعلیق قرار دهند.

سید احمد محمدی سرپرست آمریت مطبوعاتی قوماندانی امنیه هرات به رادیو آزادی گفت که امین‌الله میهن‌یار آمر حوزه چهارم امنیتی همراه با چهار تن دیگر از منسوبین این حوزه ظهر روز چهارشنبه «۰۱ قوس ۱۳۹۶» از وظایف‌شان سبکدوش شده‌اند.

او افزود:

"بر اساس هدایت رئیس جمهور افغانستان به وزارت داخله و هدایت این وزرات به قوماندانی امنیه هرات، آمر حوزه چهارم، معاون حوزه، آمر مبارزه با جرایم جنایی، آمر ضد تروریزم و آمر کنترول منطقوی به‌خاطر غفلت وظیفوی در مورد تیزاب‌پاشی افراد ناشناس به صورت دو دختر جوان از وظایف‌شان سبکدوش شدند."

فرشته احمدی و یکتا احمدی دو دختر جوانی هستند که افراد ناشناس روز سه شنبه بالای صورت‌شان تیزاب پاشید.

​آنان دختران امین‌الله احمدی یکی از فعالین مدنی در ولایت هرات در غرب افغانستان اند.

فرشته احمدی می‌گوید این رویداد زمانی صورت گرفته‌است که او همراه با خواهر کوچکش به‌سوی یکی از مراکز آموزشی در حوزه چهارم امنیتی در حرکت بودند.

او افزود:

"نمی‌دانم دو یا سه بار موادها را به صورت ما پاشید، من افتادم روی زمین، به‌روی خواهرم این مواد ها را ریخت، ما به فریاد کشیدن شروع کردیم که سوختیم. فقط همان افرادی که در آن محل بودند، دویدند به طرف ما با سطل هر چیز که در دست داشتند به صورت و دست‌های مان آب می‌ریختند."

محمد رفیق شیرزی مسئول بخش مطبوعاتی شفاخانه حوزوی هرات، علایم تخریشی بالای صورت این افراد را می‌پذیرد، اما تأکید می‌کند که تا کنون نوعیت این مواد مخشخص نشده‌است.

امین‌الله احمدی پدر این دو دختر جوان نگران این موضوع است.

او از مقامات امنیتی خواهان بررسی دقیق این قضیه می‌باشد.

او افزود:

"از دیروز که مرا همراه با ۱۰ و ۱۵ رنجر آرودند، من از خانه خود بیرون نشده‌ام. من مرغ بی‌پر و بی‌بال بودم و به هر طرف می‌رفتم، از نگرانی خو چیزی نگویید! من دیروز به رئیس امنیت ملی گفتم که به‌عنوان یک فعال مدنی حق دارم که من و دیگر اعضای خانواده مرا به محبس ببرید تا امنیت ما حفظ گردد."

پدر این دو ختر یک و نیم سال قبل مورد سوء قصد مردان مسلح موتر سوار در مرکز شهر هرات قرار گرفت و جان به سلامت برد.

پدر این دو ختر یک و نیم سال قبل مورد سوء قصد مردان مسلح موتر سوار در مرکز شهر هرات قرار گرفت.

او می‌گوید که از دو ما به این‌سو تحت تهدید است و از این موضوع مقامات امنیتی در این ولایت اطلاع دارند.

این در حالیست که حدود دو سال قبل نیز دو مرد مسلح ناشناس که سوار بر موترسایکل بودند بالای صورت دو تن از دختران مکتب در مرکز شهر هرات تیزاب پاشیدند و از محل حادثه فرار کردند.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG