لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۶

دستور اشرف غنی به وزارت داخله در مورد مکتوب اخیر قوماندانی نظم عامه!


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به وزارت داخله دستور داده است تا در تحقیقات لوی سارنوالی در بارۀ مکتوبی‌که به ارتباط تشکیل یک قطعه ۵۰۰ نفری ضد آشوب در این اواخر که از آدرس قوماندانی نظم عامه نوشته شده‌است، همکاری کند.

در این مکتوب که کاپی آن در این اواخر به شبکه‌های اجتماعی درز کرد نوشته شده تا در تشکیل این قطعه افسران و ساتنمنان از همه اقوام افغانستان به استثنای قوم تاجک استخدام شوند.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور به رادیو آزادی گفت، موضوع این مکتوب در گردهمایی عصر دیروز پنج‌شنبه « ۲ قوس ۱۳۹۶» قوماندانی اعلی قوای مسلح مطرح بحث شد.

آقای آزاد گفت که رئیس جمهور در این اجلاس به سرپرست وزارت داخله دستور داد تا در تحقیقات لوی سارنوالی در این مورد همکاری کند.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

وی افزود:

"در گردهمایی مذکور به سرپرست وزارت داخله وظیفه سپرده شد تا چگونگی و حقایق موضوع مذکور را در یک نشست مطبوعاتی به مردم ارائه کند. همچنین رئیس جمهور به لوی سارنوالی وظیفه سپرد تا تحقیقات همه جانبه در این مورد انجام دهد و افزود که وزارت داخله باید در این مورد با لوی سارنوالی هر نوع همکاری کند."

اعلامیه ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که رئیس جمهور غنی در این گردهمایی گفت به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد تا در میان اقوام افغانستان نفاق افگنی کند.

اعلامیه می‌افزاید که رئیس جمهور تأکید کرده‌است که با همه کسانی‌که به نفاق میان اقوام دامن می‌زنند برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وزارت داخله گفته‌است مکتوبی‌که از آدرس قوماندانی نظم عامه نشر شده‌است غیر قانونی بوده و مدیر پیژند این قطعه ضد آشوب به سارنوالی معرفی شده‌است.

منابع وزارت داخله همچنین گفته‌اند که هدف اصلی این بود تا برای مراعات توازن قومی در قطعۀ ضد آشوب افراد از اقوام پشتون، ازبک، هزاره و دیگران هم استخدام شوند.

XS
SM
MD
LG