لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۰

اندیپندنت: داعش سر ۱۵ عضوش را در ننگرهار بریده‌است


"میل آنلاین"

میل آنلاین سخنان تازۀ جنرال جان نیکلسن فرمانده نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان را مهم دیده‌است.

در ادامه مقاله آمده‌است که جنرال نیکلسن گفته، هر چند چالش‌ها هنوز هم موجودند ولی استراتژی جدید ایالات متحده در مورد افغانستان به گونه ساخته شده که زمینه را برای پیروزی فراهم کرده‌است.

استراتژی جدید ایالات متحده در مورد افغانستان به گونه ساخته شده که زمینه را برای پیروزی فراهم کرده‌است.

این جنرال چهار ستارۀ اردوی امریکا این سخن را روز پنجشنبه «۲ قوس ۱۳۹۶» در گفت‌و‌گو با تلویزیون "ان، بی، سی" در کندهار گفته‌است.

او گفته که زمینه برای پیروزی در جنگ به این خاطر مساعد ساخته شده که از اعلام استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان تنها ۹۰ روز سپری می‌شود، سربازان تازه نفس در حال رسیدن هستند، صلاحیت‌های بیشتر به فرماندهان در میدان‌های جنگ داده شده و دیگر این که حضور نیروها در افغانستان بسته به شرایط است نه به زمان.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا استراتژی جدیدش را در مورد افغانستان و جنوب آسیا در ماه آگست اعلام کرد.

نشریۀ میل آن‌لاین همچنین به سخنان تازۀ رئیس جمهور ترمپ پرداخته که از طریق یک ویدیو کنفرانس با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، عراق، ترکیه و بحرین صحبت می‌کرد.

در ادامه آمده که ترمپ به نظامیان خود گفته‌است که در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی علیه داعش در افغانستان به میان آمده‌است.

"اندیپندنت"

روزنامه اندیپندنت چاپ بریتانیا مقاله تحلیلی نوشته در مورد این که داعش سر ۱۵ عضوش را در ننگرهار بریده‌است.

این را مقام‌های محلی گفته اند، ولی اندیپندنت نوشته که هنوز خود گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش این خبر را تائید نکرده‌است.

نویسنده در بخش این مقاله به زد و خوردها میان جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش و طالبان در ننگرهار هم پرداخته و گفته‌است که حمله‌های هوایی ایالات متحده هر دو گروه را هدف قرار داده‌است.

به تازه‌گی ایالات متحده اعلام کرد که شمار بمب‌های پرتاب شده بر مواضع طالبان و گروه موسوم به دولت اسلامی در افغانستان امسال نسبت به سال ۲۰۱۶ سه برابر افزایش یافته‌است.

اما اندیپندنت گفته که در مورد طبیعت اصلی رابطه میان دو گروه به درستی روشن نیست، چون که در برخی از رویدادهای پراگنده در افغانستان دو گروه ظاهراً با یک‌دیگر همکاری کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG