لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۳

دوازده نامزد وزیر جهت گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی شدند


پس از انتظار طولانی سر انجام حکومت افغانستان نامزد وزیران جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری روز شنبه «۴ قوس ۱۳۹۶» هنگام معرفی این نامزد وزرا به ولسی جرگه از وکلای مردم خواست که به‌خاطر تکمیل شدن کابینه هر چه زودتر برای آن‌ها رأی تأیید بدهند.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان

وی گفت:

"تقاضای ما از شما نماینده‌گان محترم ملت افغانستان اینست که با توجه به حساسیت اوضاع کشور و با درک منافع و مصالح علیای مردم به کاندید وزیرانی که امروز خدمت شما معرفی می‌شوند در چوکات قانون اساسی و در چوکات وظایف قانونی خود رأی تأیید بدهید."

طارق شاه بهرامی به عنوان نامزد وزارت دفاع، فیض الله ذکی نامزد وزارت کار و امور اجتماعی، نرگس نهان نامزد وزارت معادن و پطرولیم، محمد شفیق گل آغا شیرزی نامزد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، حمید طهماسی نامزد وزارت ترانسپورت و نجیب الله خواجه عمری به حیث نامزد وزارت تحصیلات عالی معرفی شدند.

همچنان، ویس برمک نامزد وزارت داخله، شهزاد گل آریوبی نامزد وزارت مخابرات، مجیب الرحمان کریمی نامزد وزارت احیا و انکشاف دهات و یما یاری نامزد وزارت فواید عامه برای بدست آوردن رأی اعتماد به وکلای مردم در ولسی جرگه معرفی گردیدند.

ولسی جرگه پیش از این همواره از حکومت تقاضا کرده بود که نامزد وزرای جدید را جهت گرفتن رأی به این جرگه معرفی کند اما در لیست کاندید وزیران معرفی شده نامزدان وزارت خارجه، معارف و اطلاعات و فرهنگ شامل نیستند.

شماری از وکلا از معرفی نشدن این نامزد وزرا انتقاد می‌کنند، قبل از این نیز شماری از وکلا تأکید کرده‌اند که حکومت باید همه نامزد وزیران را برای گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی نماید.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه نیز از حکومت خواست تا کاندید وزرای باقیمانده و اعضای شورای عالی ستره محکمه را به‌زودی به این جرگه معرفی کند.

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان

وی افزود:

"با توجه به خواست قانونی ولسی جرگه حکومت کاندیدانی باقی مانده را برای وزارت‌های خارجه، معارف و اطلاعات و فرهنگ و همچنان اعضای شورای عالی ستره محکمه را به‎زودی معرفی کند."

از سوی دیگر سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که در این خصوص کارها ادامه داشته و اطمینان داد که به‌زودی اعضای باقی مانده کابینه و شورای عالی ستره محکمه نیز به ولسی جرگه معرفی خواهند شد.

هیئت اداری ولسی جرگه می‌گوید که پس از تشریح برنامه‌های کاری نامزد وزرای معرفی شده برای آنان صندوق گذاشته شده و در مورد‌شان تصمیم گرفته می‌شود.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG