لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

مسیر: اعضای ولسی جرگه فیصله شان را نادیده گرفته و به وزرای معرفی شده رای می‎دهند


در روزنامه‎های چاپ امروز کابل در کنار برخی مسایل دیگر معرفی کاندیدان وزرا به ولسی جرگه و روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان بیشتر بازتاب یافته‎اند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در مطلبی در این باره نوشته‎است که اعضای ولسی جرگه فیصله شان را نادیده گرفتند و برای وزرای معرفی شده رای می‎دهند.

درمطلب آمده‎است که برخی زیادی از اعضای این جرگه حدود یک ماه پیش گفتند که اگر حکومت همه کاندید وزار را معرفی نکند برای تعداد آنان رای نخواهند داد و از ورود آنان به تالار ولسی جرگه نیز جلوگیری می‎کنند.

اما نویسنده مطلب گفته‎است که حکومت همه نامزد وزرا را معرفی نکرد و اعضای ولسی جرگه به نامزدان معرفی شده رای می‎دهند.

در مطلب به نقل از برخی از وکلای مردم در ولسی جرگه و کارشناسان آمده‎است که میان حکومت و اعضای ولسی جرگه معامله صورت گرفته و موقف برخی از وکلا در بدل امتیازاتی که بدست آورده‎اند تغییر کرده‎است.

  • انیس

روزنامه دولتی انیس نیز مطلبی را به معرفی دوازده نامزد وزیر به ولسی جرگه اختصاص داده و گفته‎است که معاون دوم ریاست جمهوری دراین مراسم گفت که کاندید وزرا افراد توانا و با تجربه هستند و ابراز امیدواری کرد که ولسی جرگه برای آنان رای تائید بدهد.

نویسنده مطلب نوشته‎است که سرور دانش همچنان به اعضای ولسی جرگه اطمینان داد که کاندید وزرای باقیمانده نیز بزودی برای بدست آوردن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی خواهند شد.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخست اش عکس‎های دوازده نامزد وزیر معرفی شده به ولسی جرگه را نشر کرده و برای آنان از قبل مبارکباد گفته‎است.

آرمان ملی سرمقاله اش را به روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اختصاص داده و ابراز امیدواری کرده که خشونت در برابر زنان کاهش یابد.

سرمقاله نویس گفته‎است که جلوگیری از خشونت علیه زنان تنها کار حکومت نبوده بلکه همه در این زمینه مسئولیت دارند و خانواده‎ها باید در این بخش توجه بیشتر داشته باشند.

  • افغانستان ما

و روزنامه افغانستان ما در مطلبی در این باره نوشته‎است که یونما یا دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در این کشور گفته که برای پایان خشونت در برابر زنان باید اقدامات جدی صورت گیرد.

در مطلب گفته شده که نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان استعداد زنان را در بخش‎های مختلف ستوده و گفته‎است که زنان در زمینه تامین امنیت و صلح نقش مهم دارند.

در مطلب به نقل از تادامیچی یاماموتو آمده‎است که از هر راه ممکن باید به خشونت علیه زنان در افغانستان نقطه پایان گذاشته شود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG