لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

آرمان ملی: کاش محمد محقق یکی از پسران‌اش را به جنگ می‎فرستاد


اظهارات اخیر محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه در ایران از مهمترین عناوین روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

  • سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‎اش نوشته‎است که محمد محقق در نشستی در ایران از قاسم سلیمانی و افغان‎های که در سوریه بر ضد داعش برای منافع ایران می‎جنگند، ستایش کرده‎است.

برای حکومت وحدت ملی مارهای آستین تهدید جدی است.

اما سرمقاله نویس گفته‎است که در عین حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه می‎گوید که افغان‎ها از جنگ خسته‎اند و حکومت افغانستان نمی‎خواهد که هیچ افغانی در هیچ جایی در جنگ دخیل باشد.

سرمقاله نویس با اشاره به اظهارات ضد و نقیض دو مقام بلند رتبه و بسیار نزدیک حکومت افغانستان گفته‎است که جهان به حکومت افغانستان چی دید خواهد داشت؟

سرمقاله نویس نوشته‎است که برای حکومت وحدت ملی مارهای آستین تهدید جدی است.

روزنامه دولتی هیواد با اشاره به اظهارات محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه گفته‎است که همچو بیانات می‎تواند جنگ تحمیل شده در افغانستان را بیشتر شعله‌ور سازد.

سرمقاله نویس می‎گوید، اگر ایران از گروه‎های شیعه در سوریه و عراق استفاده می‎کند، عربستان سعودی سعی دارد تلاش‎های ایران را در منطقه کمرنگ سازد.

به‌گفته سرمقاله نویس برعلاوه جنجال‎های موجود در افغانستان، بیم آن می‎رود که مخالفت‎های ایران و سعودی وضعیت در این کشور را بیشتر بحرانی سازد.

  • ویسا

روزنامه ویسا در این باره به اظهارات و موقف شماری از اعضای ولسی جرگه پرداخته‎است.

این روزنامه به نقل از شماری از وکلا گفته‎است که سخنان محمد محقق مخالف منافع ملی افغانستان بوده و حساسیت‎های منطقه‌یی را به دنبال خواهد داشت.

ویسا در مطلبی گفته‎است که برخی از مقامات حکومت وحدت ملی عمداً جنگ دیگران را به این کشور می‎آورند و افغان‎ها را قربانی سیاست‎های نادرست‌شان می‎سازند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی گفته‎است که کاش معاون دوم ریاست اجرائیه یکی از پسران‌اش را به جنگ می‎فرستاد تا درد مادرانی را احساس می‎کرد که فرزندان‌شان در جنگ عراق و سوریه کشته شده‎اند.

به نوشته روزنامه، این وظیفه ما نیست که فرزندان خود را به جنگ سوریه و عراق بفرستیم، بلکه ما باید از قوانین جهانی حمایت کرده و با از بین بردن تروریزم زمینه را برای تأمین صلح فراهم سازیم.

XS
SM
MD
LG