لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

دیلی میل: تصمیم ترمپ در مورد بیت‌المقدس موجِ از تظاهرات را برانگیخت


دیلی میل

روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا در شماره اخیر خود در مورد مظاهراتی‌که در رابطه با بیت‌المقدس در افغانستان صورت گرفت مطلبی را به نشر رسانده‌است.

روزنامه در مطلب خود به مظاهراتی‌که در ولایات مختلف افغانستان از جمله کابل در این رابطه صورت گرفت اشاره کرده و گفته‌است که تعداد اشتراک کننده‌گان این تظاهرات در کابل به حدود هزار نفر می‌رسید.

مظاهره کننده‌گان این تصمیم دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا را محکوم کردند که بیت‌المقدس را به‎حیث پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور امریکا همچنان اعلان کرده‌است که سفارت امریکا را از تل ابیب به بیت‌المقدس انتقال خواهد داد.

به نوشته روزنامه، بعضی از مظاهره کننده‌گان در کابل تلاش نمودند که خود را به سفارت امریکا برسانند، ولی تدابیر امنیتی در اطراف سفارت امریکا بسیار شدید می‌باشد و قوای امنیتی افغان مانع حرکت مظاهره کننده‌گان به این سمت شد.

روزنامه به مظاهرات دیگری که در هرات شد و بیش از ۲۵۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، همچنان مظاهرات در کندز و دیگر ولایات افغانستان اشاره نموده نوشته است، تصمیم رئیس جمهور ترمپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌حیث پایتخت اسرائیل در تمام شرق میانه و دیگر کشورهای اسلامی موج اعتراضات را بار آورد که افغانستان هم جزآن می‌باشد.

کانادا دیجیتل ژورنال

نشریه انترنتی کانادا دیجیتل ژورنال در شماره اخیر خود در مورد مرگ یک کودک افغان بنام مدینه در راه مهاجرت به غرب مطلبی را به نشر رسانده‌است.

در آغاز این مطلب آمده‌است آرمان مدینه برای دیدن از لندن بر آورده نشد.

خانواده مدینه می‌خواستند او را به لندن برسانند، اما جنازه مدینه شش ساله اکنون در یکی از قبرستان‌های صربیا دفن شده‌است.

مدینه در منطقه سرحدی این‌کشور زیر تِرِین شد و جان داد.

نشریه دیجیتل ژورنال می‌نویسد، حسینی پدر مدینه دو سال قبل از افغانستان مهاجر شد و می‌خواست خانواده خود را به بریتانیا برساند.

او با هزاران مهاجر دیگر همراه شده و سعی داشت که از طریق حوزه بالکان به غرب برود. این در حالیست که از سال ۲۰۱۶ به این‌سو این راه‌ها به روی پناهجویان مسدود شده‌اند.

در نشریه آمده‌است، خانواده مدینه در کرواسی توسط پولیس متوقف شد و دوباره به صربیا انتقال داده شدند. اما در همین حال مادرش می‌گوید که در منطقه سرحدی صدای‌ترین را از عقب شنید و تا روی خود را دور داد دخترش زیر‌ تِرِین شده بود.

تاریخ فوت مدینه ۲۰ نومبر درج شده‌است.

نشریه دیجیتل آنلاین از قول موسسه داکتران بدون سرحد نوشته‌است که می‌گوید، در سال‌جاری میلادی در مناطق بین ترکیه و اتحادیه اروپا تا حال ۱۴۳ پناهجو جان داده‌اند.

یک تعداد این افراد در حادثات موتر و تِرِین جان داده‌اند، عدۀ دیگر غرق شده و شماری هم دست به خودکشی زده‌اند.

XS
SM
MD
LG