لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۶

تبصره برخی از روزنامه‌های کابل در مورد نشست سه جانبه در دهلی جدید


نشست سه جانبه روسیه، چین و هند در دهلی جدید و تطبیق پروژه‌های مهم انتقال انرژی از آسیای میانه به آسیای جنوبی از راه افغانستان از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های چاپ امروز یک‌شنبه «۱۹قوس۱۳۹۶» کابل اند.

ویسا

روزنامه ویسا نوشته‌است که در نشست سه جانبۀ چین، روسیه و هند در دهلی جدید روی مسایل افغانستان نیز بحث می‌شود و این پانزدهمین نشست وزرای خارجه این سه کشور است.

روزنامه به نقل از وزیر خارجه روسیه نوشته‌است که بحث در باره مسایل افغانستان از اهداف اساسی این نشست سه جانبه می‌باشد.

در روزنامه به نقل از وزیر خارجه روسیه آمده‌است که کشت کوکنار و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و همچنان وضعیت سیاسی جاری در این‌کشور زمینه را برای فعالیت‌های تروریستی فراهم ساخته‌است.

دنیا

روزنامه دنیا نوشته‌است که نشست سه جانبه میان وزرای خارجه هند، روسیه و چین در حالی در دهلی جدید برگزار می‌شود که روسیه همواره تأکید کرده‌است که مشکل افغانستان باید از راه گفت‌وگو حل شود نه از راه جنگ.

روزنامه نوشته که حکومت افغانستان نیز از راه‌اندازی این نشست سه جانبه استقبال کرده و گفته‌است که این نشست می‌تواند در کاهش خشونت در این‌کشور مفید واقع شود.

هیرت آف ایشیا

روزنامه هیرت آف ایشیا نوشته‌است که این نشست سه جانبه روز دوشنبه در دهلی جدید راه اندازی می‌شود.

روزنامه واکنش وزارت خارجه افغانستان را در مورد این نشست به نشر رسانده و گفته‌است که برای تأمین امنیت و صلح در این‌کشور باید همه مراکز تروریستان از بین برده شوند.

به نوشته روزنامه در نشست سه جانبه روسیه، چین و هند در باره تهدیدات تروریزم نیز گفت‌وگو می‌شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد به انتقال انرژی آسیای میانه از راه افغانستان به آسیای جنوبی پرداخته و به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهور این‌کشور گفته که افغانستان نیز از این پروژه بسیار مستفید خواهد شد.

در مطلب به نقل از آقای غنی آمده که مطابق پلان آنان حدود ۱۵ هزار میگاوات برق از آسیای میانه به آسیای جنوبی انتقال می‌شود.

کابل تایمز

روزنامه کابل تایمز به نقل از رئیس جمهور افغانستان گفته که "تاپی" پروژه انتقال گاز و برق از آسیای میانه به آسیای جنوبی‌است.

روزنامه گفته که آقای غنی در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان در کابل از اقدامات ترکمنستان در مورد تطبیق پروژه "تاپی" سپاسگزاری کرده و گفته امیدوار است که رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم آغاز کار پروژه "تاپی" در افغانستان به این‌کشور سفر کند.

XS
SM
MD
LG