لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۶

روسیه: یک هسته تندروان که از سوی داعش مدیریت می‌شد کشف شد


اداره خدمات امنیت فدرال روسیه می‌گوید، یک هسته تندروان را کشف کرده‌است که از سوی داعش مدیریت می‌شد و پلان داشت حملات تروریستی را در مسکو در جریان رخصتی‌های سال نو آینده و کمپاین‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در روسیه انجام دهد.

اداره خدمات امنیت فدرال روسیه امروز سه شنبه «۲۱ قوس ۱۳۹۶» در اعلامیۀ گفت، سه عضو مظنون همین هسته تندرو در منطقه اودینتسوو در اطراف مسکو دستگیر شده‌اند.

بر اساس اعلامیه، بازداشت شده‌گان از آسیای میانه اند و متهم به تمویل فعالیت‌های تروریستی، جلب و جذب برای داعش و طرح حملات تروریستی اند و این هسته از سوی رهبران داعش از خارج مدیریت می‌شد.

بازداشت شده‌گان از آسیای میانه اند و متهم به تمویل فعالیت‌های تروریستی، جلب و جذب برای داعش و طرح حملات تروریستی اند.

اداره خدمات امنیت فدرال روسیه دو وسیلۀ انفجاری، دو کله شنیکوف و مرمی‌ها را نیز در رابطه با همین قضیه کشف و یک لابراتوار ساخت بمب را تخریب کرده‌است.

الکساندر بورتنیکوف رئیس همین اداره امروز در جلسه کمیته ضد تروریزم روسیه گفت، این بازداشت‌ها دیروز "دوشنبه" «۲۰ قوس ۱۳۹۶» صورت گرفت ولی این را نه گفت چند تن را دستگیر کرده‌اند.

الکساندر بورتنیکوف
الکساندر بورتنیکوف

اداره خدمات امنیت فدرال روسیه همیشه اعلان می‌کند دسیسه‌های تروریستی را قبل از رخصتی‌های مذهبی یا دیگر مراسم مهم خنثی کرده‌است.

ادعای اخیر این اداره تا حال از سوی کدام منبع مستقل تائید نشده‌است.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین که خود زمانی رئیس همین اداره بود هفته گذشته اعلان کرد در انتخابات آینده ریاست جمهوری خود را نامزد می‌کند.

رئیس جمهور روسیه
رئیس جمهور روسیه

​قرار است کمپاین انتخاباتی روسیه چند روز بعد رسماً آغاز گردد.

الکساندر بورتنیکوف رئیس اداره خدمات امنیت فدرال روسیه امروز گفت، تحلیل‌های آن‌ها نشان می‌دهند که سازمان‌های تروریستی بین المللی برای ایجاد هسته‌های تررویستی در مناطق مختلف روسیه تلاش دارند.

او گفت حمله ماه اپریل امسال بر سیستم مترو یا ترافیک زیر زمینی شهر سن پترزبورگ که ۱۶ کشته بجا گذاشت و حمله چاقو در منطقه سایبریا در ماه اگست و زخمی شدن هفت نفر نشانه‌های از همین تلاش‌های تروریستان است.

بورتنیکوف افزود، مقامات روسی از وقوع هژده حمله تروریستی جلوگیری کرده‌اند که برای امسال در روسیه پلان شده بودند.

XS
SM
MD
LG