لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

شاهراه سالنگ به روی وسایط باربری مسدود شد


در اثر برف‌باری‌ها و طوفان‌های شدید در ساحات کوهستانی ولایت‌های شمال افغانستان، شاهراه سالنگ به روی وسایط باربری مسدود شد.

در جریان چهارشنبه شب در تمام مناطق شمال کابل برای اولین بار در سال جاری برف بارید، اما در شاهراه سالنگ این برف‌باری‌ها، سنگین همراه با طوفان‌ها بوده که سبب وارد شدن محدودیت و مشکلات در ترافیک این شاهراه شده‌است.

در شاهراه سالنگ این برف‌باری‌ها، سنگین همراه با طوفان‌ها بوده که سبب وارد شدن محدودیت و مشکلات در ترافیک این شاهراه شده‌است.

جنرال رجب رئیس اداره حفظ و مراقبت سالنگ‌ها امروز پنجشنبه «۲۳ قوس ۱۳۹۶» به رادیو آزادی در این مورد گفت:

"برف‌باری شدید همین اکنون هم جریان دارد در سالنگ جنوبی و در سالنگ شمالی ضعیف‌تر ادامه دارد و فعلاً در حدود ۵۰ سانتی برف باریده در سالنگ جنوبی و موترهای تیلری را متوقف ساختیم و سایر وسایط می‌توانند با زنجیر رفت و آمد کنند و برف‌باری تا ۲۴ ساعت آینده هم ادامه خواهد داشت."

با نزدیک شدن فصل زمستان وضعیت جوی شاهراه سالنگ رو به وخامت می‌گذارد که مسافرین و راننده‌گان که از این مسیر رفت و آمد می‌کنند در جریان سفر با نگرانی از این شاهراه عبور می‌کنند.

مسئولین شاهراه سالنگ می‌گویند، برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به مسافرین مانند برفکوچ و طوفان‌ها، در زمستان پیش‌رو تدابیر لازم را روی دست گرفته اند.

گزارش: احمد هنایش

XS
SM
MD
LG