لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

هیواد: زمان خودسری پاکستان گذشت


سفر مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا به افغانستان و هشدار وی به پاکستان از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

سرخط

روزنامه سرخط به هشدار مایک پنس به پاکستان پرداخته و گفته‌است که هشدار معاون رئیس جمهور امریکا به اسلام آباد بسیار جدی بود.

سرمقاله نویس این روزنامه گفته‌است، در صورتی‌که امریکا تأیید می‌کند که تروریستان در پاکستان هستند، باید در کنار تحریم‌های سیاسی در آن سوی خط دیورند عملیات نظامی را نیز آغاز کند.

روزنامه نوشته که افغانستان و امریکا باید در برابر سیاست تروریزم پروری پاکستان موفق شوند و اسلام آباد را ناگزیر سازند تا از این سیاست‌اش دست بردارد.

روزنامه خطاب به پاکستان گفته که اگر در پی حفظ عزت‌اش است باید در سیاست‌اش تغییر آورده و در مبارزه با تروریزم صادقانه همکاری نماید.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در سرمقاله اش به همین موضوع پرداخته و گفته‌است که زمان خودسری پاکستان گذشت.

روزنامه نوشته که معاون رئیس جمهور امریکا مشخص ساخته که دیگر زمان حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی سپری شد و ممکن پس از این هشدار امریکا حملات علیه مراکز تروریستی در آن سوی خط دیورند آغاز گردد.

به گفته سرمقاله نویس، پاکستان پس از این نخواهد توانست برای تأمین اهداف اش از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده کند.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست‌اش به این بخش از اظهارات مایک پنس پرداخته که گفته‌است نیروهای امریکایی تا ختم تهدیدهای تروریستی در افغانستان حضور خواهند داشت.

روزنامه نوشته که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا پهلوهای نظامی استراتژی آن کشور برای افغانستان و جنوب آسیا را روشن نساخته بود اما گفته بود که نیروهای امریکایی بزودی از این‌کشور بیرون نخواهند شد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نوشته‌است که مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا در حالی به افغانستان سفر کرد که وضعیت سیاسی نسبت به هر زمان دیگر در این‌کشور نگران کننده‌است.

روزنامه می‌گوید، با منظوری استعفای عطا محمد نور از پُست ولایت بلخ وضع سیاسی این‌کشور با مشکل بیشتر روبرو گردیده‌است.

روزنامه می‌گوید که بدون شک سفر معاون رئیس جمهور امریکا به افغانستان با وضع کنونی این‌کشور بسته‌گی دارد و پیش از این نیز به نوشته روزنامه زمانی‌که مشکلات سیاسی در این‌کشور به میان میآمد برای حل آن مقامات امریکایی به این‌کشور سفر می‌کردند.

روزنامه نوشته‌است در حالی‌که حکومت دونالد ترمپ بن‌بست چند ساله مبارزه با تروریزم را درهم شکست، افغانستان به همکاری و حمایت امریکا شدیداً نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG