لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۸

آرمان ملی: پاکستان پس از این مقامات امریکایی را احمق فکر نکند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‎های خود باز هم به موقف تند دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در برابر پاکستان پرداخته اند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‎اش گفته‎است که پاکستان پس از این مقامات امریکایی را احمق فکر نکند و موقف اخیر دونالد ترمپ در برابر این کشور خواست افغان‎هاست که همواره آن را بیان کرده‎اند.

سرمقاله نویس می‎گوید که موقف جدی آقای ترمپ علیه پاکستان قابل ستایش است و اسلام‌آباد به‌گفته رئیس جمهور امریکا در ۱۵ سال گذشته ۳۳ میلیارد دالر از امریکا بدست آورده، اما در برابر امریکا از حیله و فریب کار گرفته‎است.

سرمقاله نویس نوشته که پیش از این نیز برخی از مقامات امریکایی پاکستان را به علت حمایت از تروریزم مورد انتقاد قرار داده، اما این بار نخست است که رئیس جمهور ایالات متحده با این وضاحت پاکستان را حامی تروریزم می‎داند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در مطلبی تحلیلی در این باره نوشته‎است که برای تأمین امنیت در افغانستان تنها اظهار نظر کفایت نمی‎کند، بلکه به اقدامات عملی علیه پاکستان نیاز است.

نویسنده مطلب می‎گوید که موقف اخیر دونالد ترمپ رئیس جمور امریکا با استقبال افغان‎ها و با واکنش تند پاکستانی‎ها روبه‌رو شده‎است.

رئیس جمور امریکا با استقبال افغان‎ها و با واکنش تند پاکستانی‎ها روبه‌رو شده‎است.

اما نویسنده مطلب گفته‎است، تا زمانی‎که بر پاکستان عملاً فشارها افزایش نیابد با ابراز نظرها هیچ دردی درمان نمی‎شود.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز خواستار اقدامات عملی امریکا علیه پاکستان شده‎است.

سرمقاله نویس این روزنامه گفته که ابراز نظر دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده در صفحه تویترش با استقبال جهانی روبه‌رو شده‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید، جهان حالا پی برده‎است که موضعگیری افغان‎ها در برابر پاکستان برحق بوده و امریکا باید جلو تروریزم پروری پاکستان را بگیرد.

روزنامه نوشته که حمایت پاکستان از گروه‎های تروریستی برعلاوه افغانستان و منطقه جهان را نیز با تهدید جدی روبه‌رو کرده‎است.

روزنامه سفارش کرده که امریکا باید مراکز تروریستی در پاکستان را از بین ببرد و جنگ علیه تروریزم را که چندین سال می‎شود ادامه دارد به موفقیت برساند.

XS
SM
MD
LG