لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۷

ده‎ها هزار طرفدار رژیم ایران برای حمایت از حکومت تظاهرات کردند


ده‎ها هزار طرفدار رژیم ایران بعد از تظاهرات ضد حکومتی چند روز اخیر که طی آن حداقل ۲۲ نفر کشته شدند امروز در چندین شهر این کشور برای حمایت از حکومت تظاهرات کردند.

تلویزیون دولتی پرس تی وی، جریان تظاهرات حامیان حکومت را زنده نشر کرد.

تظاهر کننده‎گان امروز بیرق ایران و علایم حمایت از رهبری مذهبی این کشور را با خود داشتند.

اما قوت و گسترش تظاهرات اعتراضی روزهای اخیر به نظر می‎رسد که رهبری ایران را غافلگیر و دستپاچه ساخته‎است.

تظاهرات ضد حکومتی در ایران
تظاهرات ضد حکومتی در ایران

تلویزیون دولتی تصاویری از تظاهرات حامی حکومت در شهرهای اهواز، کرمانشاه و گرگان را نشر کرد و تظاهر کننده‎گان اعمال خشونت را که در تظاهرات اعتراضی چند روز اخیر بروز کرد، محکوم نمودند.

تظاهرات اعتراضی اخیر که در آغاز علیه گران قیمتی مواد خوراکی به راه انداخته شد، به تدریج با گرفتن شکل بیشتر سیاسی و شعارهای تند ضد رهبری ایران به اکثریت شهرهای این کشور گسترش یافت و حکومت ایران را با یک چالش بزرگ روبه‌رو ساخت که نظیر آن در دهۀ گذشته دیده نشده‎است.

آیت‌الله علی خامنه‎ای رهبر مذهبی ایران که در اظهارات مختصر دیروز خود دشمنان ایران را مسئول تظاهرات اعتراضی دانست، تظاهر کننده‎گان حامی رژیم امروز برای حمایت او شعار دادند.

اتحادیۀ اروپا و امریکا کشته شدن تظاهر کننده‎گان در تظاهرات اعتراضی را زیان غیر قابل پذیرش زنده‎گی بشر دانسته محکوم کردند.

صدها تن از تظاهر کننده‎گان بازداشت هم شده‎اند.

جرمنی امروز گفت تظاهر کننده‎گان چون نگرانی‎های سیاسی و اقتصادی خود را با کمال شجاعت بیان می‎کنند، مستحق احترام ما می‎باشند.

اولریک دممر، سخنگوی حکومت جرمنی گفت حکومت ایران باید به تظاهر کننده‎گان مسالمت‌آمیز پاسخ متناسب بدهد و با آن‎ها وارد گفت‌وگو شود.

اما واشنگتن واکنش تندتر داشته گفت که تهران باید به مظاهره‌چیان مسالمت‌آمیز اجازه بدهد تا شکایت‎های خود را آزادانه بیان کنند.

امریکا برای بررسی انکشافات اخیر ایران خواستار یک گردهمایی عاجل شورای امنیت ملل‌متحد نیز شد.

ولی تاریخ برگزاری این نشست هنوز مشخص نشده‎است.

آیت‌الله علی خامنه‎ای رهبر مذهبی ایران که حرف اخیر را در امور دولت دارد گفت که دشمنان ایران به‌شمول امریکا از طریق مال، اسلحه، سیاست و ادارات استخباراتی خود به تظاهرات ضد دولتی دامن می‎زنند.

حکومت ایران برای ممانعت از نشر معلومات تظاهرات ضد حکومتی دسترسی به رسانه‎های اجتماعی را مسدود ساخته‎است.

XS
SM
MD
LG