لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۴

یک سروی جهانی به هدف بازاریابی برای محصولات تجار افغان انجام می‌شود


مسئولین اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند، اتاق تجارت مشترک میان افغانستان و امریکا، سروی تازۀ را برای بازاریابی کالاهای تجارتی افغانستان آغاز کرده‌است.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید، سروی اتاق مشترک تجارت افغانستان-امریکا در ماه جنوری سال روان میلادی آغاز و هشت ماه ادامه خواهد داشت.

صیام‌الدین پسرلی سخنگوی این اتاق روز پنجشنبه «۱۴ جدی ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت هدف از انجام این سروی گسترش روابط تجارتی افغانستان با جهان به ویژه کشورهای عربی و امریکا است و در کنار این، بازاریابی برای کالاهای تجار افغان نیز از دیگر اهداف این سروی است.

صیام الدین پسرلی
صیام الدین پسرلی

او افزود:

"این سروی از سوی جهان به ویژه امریکا به هدف گسترش روابط تجارتی و نیز راه‌یابی تاجران افغان به نمایشگاه‌های جهانی و در مجموع بازاریابی به کالاهای تجارتی افغانستان انجام می‌شود."

اتاق مشترک تجارت افغانستان-امریکا در سال ۲۰۰۵ میلادی ایجاد شده‌است و هدف آن حمایت از کالاهای تجارتی افغانستان و نیز گسترش روابط تجارتی میان دو کشور است.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید، این اتاق مشترک تا کنون نمایشگاه‌های را در شماری از کشورها برگزار کرده که هدف آن نمایش کالاهای تجارتی افغانستان بوده‌است.

به‌گفته پسرلی، اتاق مشترک تجارت افغانستان-امریکا همه‌ساله کنفرانسی را زیر نام تجارت و توصل در امریکا برگزار می‌کند که نقش آن در رشد سرمایه‌گذاری، اعتماد سازی و تلاش برای تشویق سرمایه‌گذاری در افغانستان بسیار مهم است.

از سوی دیگر اتاق مشترک تجارت افغانستان-امریکا می‌گوید قرار است در ماه جنوری سال روان میلادی نمایشگاهی به هدف نمایش کالاهای تجارتی افغانستان در دبی برگزار گردد.

در اعلامیۀ این اتاق مشترک تجارت افغانستان-امریکا آمده‌است که مسئولان این اتاق در نظر دارند در ماه اپریل سال روان میلادی، نمایشگاه کالاهای تجارتی افغانستان را در شهر واشنگتن نیز برپا کنند.

در این میان، شماری از کارشناسان اقتصادی، این تلاش‌ها را برای افغانستان یک فرصت خوب می‌خوانند و تأکید می‌ورزند که تاجران افغان باید برای تشویق بیشتر کالاهای تجارتی افغانستان، به کیفیت اموال‌شان توجه کنند.

تاج محمد اکبر استاد پوهنتون و یکی از این کارشناسان به رادیو آزادی می‌گوید، برای رشد بنیادی اقتصاد یک کشور بازاریابی برای اموال تجارتی، یک اصل است و اما ضرور است که تاجران افغان باید از رهگذر کیفیت کالاهای تجارتی، توجه بازارهای جهان را به خود جلب کنند.

او افزود:

"این که از لحاظ کیفیت بازارهای جهان پیشرفته استند، برای تاجر افغان ضرور است که برای رشد تولیدات و کالاهای تجارتی، به کیفیت و کمیت بیشتر توجه کند تا بیشتر مورد توجه بازارهای جهان قرار گیرد."

در این میان اتاق تجارت و صنایع افغانستان اظهار خوشبینی می‌کند که کیفیت کالاهای تجارتی تاجران افغان در مقایسه به گذشته بهتر شده است.

سخنگوی این اتاق می‌گوید، در حال حاضر کالاهای تجارتی افغانستان بیشتر مورد توجه بازارهای جهان قرار گرفته و از این رو در صادرات این کشور نیز افزایش پدید آمده است.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG