لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۰

سرخط: پاکستان از مهاجرین افغان برای تأمین اهداف‌اش استفاده می‌کند


موضع‌گیری تازه امریکا علیه پاکستان و قطع کمک‌های نظامی واشنگتن با اسلام آباد از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‌اش گفته‌است که پاکستان پس از حمایت افغانستان از موقف اخیر امریکا در برابر اسلام آباد، هشدار داده‌است که مهاجرین افغانی را که اسناد قانونی ندارند از آن‌کشور اخراج خواهد کرد.

روزنامه نوشته که پاکستان با این اقدام تلاش می‌کند افغانستان را مورد فشار قرار دهد تا از موضع‌گیری تازه امریکا علیه اسلام آباد حمایت نکند.

سرمقاله نویس مهاجرین افغان در پاکستان را برای آن‌کشور بسیار مفید خوانده و گفته‌است که اسلام آباد از مهاجرین افغان برای تأمین اهداف‌اش همواره استفاده کرده است.

روزنامه به حکومت افغانستان سفارش کرده که زیر تأثیر پاکستان قرار نگرفته و از مهاجرین افغانی‌که از آن‌کشور اخراج می‌شوند، پذیرایی کند.

ویسا

روزنامه ویسا در سر مقاله‌اش به موقف امریکا در برابر پاکستان و واکنش اسلام آباد پرداخته و پرسیده‌است که روابط امریکا و پاکستان به کدام مسیر در حرکت است.

سرمقاله نویس نوشته که با توجه به اظهارات مقامات امریکایی و پاکستان مشخص می‌شود که این دو کشور تا چه حد بر یک‌دیگر متکی بودند.

روزنامه به نقل از عمراخان از چهره‌های سیاسی پاکستان نوشته که اگر روابط میان واشنگتن و اسلام آباد تیره می‌شود پاکستان دست دوستی به روسیه، چین و ایران دراز خواهد کرد و باز هم افغانستان شاهد جنگ نیابتی خواهد بود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در سرمقاله‌اش به موضع‌گیری امریکا در برابر پاکستان پرداخته و گفته‌است که مقامات پاکستانی سخت نگران هستند.

سرمقاله نویس می‌گوید که مقامات امریکایی تأکید کرده‌اند که اگر پاکستان از حمایت تروریزم دست نکشد با فشارهای بیشتری امریکا روبه‌رو خواهد شد.

به نوشته روزنامه، مقامات امریکایی از پاکستان خواسته‌اند که تا اعلام اقدامات دیگر ۲۷ تن از اعضای شبکه حقانی را به ایالات متحده بسپارد.

سرمقاله نویس از امریکا خواسته که به فشار‌هایش علیه پاکستان تا زمانی ادامه دهد که این‎کشور از حمایت تروریزم منصرف گردد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی از موقف تازه امریکا در برابر پاکستان ابراز خوشبینی کرده و گفته‎است که این اقدام امریکا پاکستان را وادار خواهد ساخت تا سیاست‌اش علیه افغانستان و منطقه را تغییر دهد.

روزنامه گفته که امریکا برای اولین بار علیه پاکستان سیاست واقعی را در پیش گرفته و این موضع‎گیری تأثیرات مثبت در پی خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG