لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۱

مسیر: امریکا از وارد کردن فشارهای بیشتر بر پاکستان سخن می‌زند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به افزایش فشارهای امریکا بر پاکستان و تیره شدن روابط میان دو کشور پرداخته‌اند.

میسر

روزنامه مسیر در این مورد در سرمقاله‌اش نوشته‌است که امریکا هنوز هم از وارد کردن فشارهای بیشتر بر پاکستان سخن می‌زند.

سرمقاله نویس به نقل از جیمز متیس وزیر دفاع امریکا نوشته که کمک نزدیک به دو میلیارد دالر با پاکستان متوقف شده و از واکنش پاکستان در این مورد هیچ نگرانی وجود ندارد.

اما سرمقاله نویس این سخنان آقای متیس را نیز به نشر رسانیده که گفته است اگر پاکستان اقدامات واقعی و عملی علیه تروریزم انجام دهد این کمک‌ها در اختیارش قرار خواهد گرفت.

روزنامه نوشته که براساس استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا پاکستان نمی‌تواند در امر مبارزه با تروریزم مانند گذشته عمل کند بلکه در این باره باید اقدامات عملی انجام دهد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش نوشته که صداقت امریکا علیه پاکستان زمانی مشخص خواهد شد که تحریمات جدی را بر نظامیان آن‌کشور بخصوص مسئولان شبکه استخباراتی آن کشور وضع کند.

سرمقاله نویس نوشته که به نظر نمی‌رسد پاکستان پس از هشدارهای دونالد ترمپ در سیاست‌اش در موضوع حمایت از تروریزم تغییر بوجود آورد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی به نقل از مقامات پاکستانی نوشته که در باره همکاری‌های امنیتی با حکومت امریکا گفت‌وگو می‌کنند و نتایج آن بعداً مشخص خواهد شد.

به گفته نویسنده مطلب، در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده‌است که اسلام آباد با امکانات خودش علیه تروریزم مبارزه کرده و در ۱۶ سال گذشته در این زمینه ۱۲۰ میلیارد دالر به مصرف رسانیده‎است.

ویسا

روزنامه ویسا این اظهارات وزیر خارجه پاکستان را به نشر رسانیده که گفته‎است، "امریکا دوست که همواره خیانت کرده‌است."

در مطلب آمده که خواجه آصف این سخنان را پس از موضع‌گیری تند دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در قبال پاکستان بیان داشته‌است.

روزنامه به این اظهارات وزیر خارجه پاکستان نیز پرداخته که می‌گوید، امریکا سعی می‌کند که پاکستان را مقصر شکست خود در افغانستان معرفی کند و اسلام آباد پس از این هیچ ائتلافی با واشنگتن ندارد.

به نوشته روزنامه، پاکستان گفته که کشورهای دیگر نیز متحدین پاکستان بوده و آنان می‌توانند بدون امریکا در کنار پاکستان بایستند و در موضوع صلح افغانستان همکاری کنند.

XS
SM
MD
LG