لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

وزارت مالیه: با ایجاد پارکینک‌ها در کابل سالانه ۱.۳ میلیون دالر عاید به‌دست خواهد آمد


وزارت مالیه افغانستان می‌گوید، با عملی شدن طرح ایجاد پارکینگ‌های جدید برای وسایط نقلیه از سوی شاروالی در شهر کابل سالانه ۱.۳ میلیون دالر عاید به‌دست می‌آید.

برنامه ایجاد پارکینگ برای وسایط نقلیه در شهر کابل در حالی روی دست گرفته شده که در حال حاضر نبود پارکینگ موتر در این شهر ترافیک و مردم را با مشکلات زیاد روبه‌رو کرده‌است.

اجمل حمید عبدالرحیمزی سخنگوی وزارت مالیه روز دوشنبه «۱۸ جدی ۱۳۹۶» هنگام شریک ساختن نتایج ۲۰مین نشست شورای عالی اقتصادی با رسانه‌ها گفت، با ایجاد پارکینگ برای وسایط نقلیه در شهر کابل از سوی شاروالی ۱.۳ میلیون دالر سالانه عاید به دست می‎آید.

اجمل حمید عبدالرحیمزی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان
اجمل حمید عبدالرحیمزی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان

وی افزود:

"زمانی‎که این طرح را ما عملی بسازیم به شکل مجموعی سالانه حکومت افغانستان در حدود ۱.۳ میلیون دالر به صورت مستقیم عاید به‌دست می‎آورد و در قسمت ایجاد فرصت‌های کاری به شکل مستقیم و غیر مستقیم می‎توانیم یک نتیجه خوبی داشته باشیم و هم‎چنان در قسمت زیبایی شهر هم این مسئله تأثیر خوب دارد."

وی هم‌چنان گفت، پس از بحث‌ها در این مورد در نشست شورای عالی اقتصادی فیصله بر این شد که شاروالی کابل با ادارات مربوطه یک‌جا این طرح را تحت بررسی قرار داده تا جنبه عملی به خود گیرد.

اما پیش از این مسئولان ترافیک کابل گفته‌اند که به‌خاطر نبود پارکینگ موتر، ازدحام زیاد شده و سیستم ترانسپورت نیز غیر منظم گردیده‌است.

از سوی هم شماری از باشنده‌های کابل نیز از نبود پارکینگ وسایط در این شهر شکایت کرده می‌گویند، این مسئله مردم را با مشکلات زیادی مواجه ساخته‌است.

باشنده‌گان کابل با استقبال از طرح جدید حکومت به‌خاطر ایجاد پارکینگ وسایط نقلیه می‌گویند، در این اواخر ساختمان‌های بدون پارکینگ بیشتر در شهر کابل اعمار گردیده‌اند.

نسیم و حامد، دو تن از باشنده‌های کابل در این مورد می‌گویند:

"در مورد پارکینگ وسایط باید بگویم ما از این اقدام حکومت استقبال می‌کنیم، این مسئله نه‌تنها مشکلات ترافیکی را در شهر کابل کم می‌سازد، بلکه یک منبع عایداتی خوب برای حکومت هم می‌باشد."

"اگر این پارکینگ‌ها ساخته شوند بسیار خوب است، هم مصون است و هم برای مردم زمینه کاریابی مساعد می‌گردد."

بر اساس ارقام ارائه شده از سوی اداره ترافیک، شهر کابل ظرفیت گنجایش ۳۰ هزار موتر را دارد، اما در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار موتر تیز رفتار و باربری در این شهر رفت و آمد می‌کنند.

اما به‌گفته مردم، اگر به‌خاطر اعمار پارکینگ‌ها در شهر کابل اقدام جدی نشود مشکلات ترافیکی در شهر کابل بیشتر از این خواهد شد.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG