لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۸

سرور دانش: توزیع تذکره‌های برقی از سوی تندروان قومی به گروگان گرفته شده‌است


معاون دوم رئیس جمهور می‎گوید، توزیع تذکره‎های برقی از سوی برخی تندروان قومی به گروگان گرفته شده‎است.

سرور دانش می‎گوید که توزیع این تذکره‎ها یک برنامه بسیار مهم ملی می‎باشد که برای افغان‎ها اهمیت بیشتر دارد.

دانش که روز سه شنبه «۱۹ جدی ۱۳۹۶» در نشستی به مناسبت ۱۴مین سالگرد تصویب قانون اساسی گفت که ملت با بی‌صبری زیاد توقع توزیع تذکره‎های برقی را دارند.

سرور دانش
سرور دانش

او افزود:

"این در حالیست که تمام ملت با بی‌صبری زیاد توقع توزیع تذکره‎های الکترونیکی را دارند، اما بدبختانه که این برنامه ملی به هر دلیل که است از سوی شماری از تندروان قومی به گروگان گرفته شده‎است."

این در حالیست که عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه روز دوشنبه قبل از آغاز نشست شورای وزیران به رسانه‎ها گفت که تأخیر در توزیع تذکره‎های برقی را به‌جا می‎داند و به‌گفته وی این کار زمانی امکان پذیر است که قناعت مردم حاصل گردد.

حدود سه هفته پیش فرمان رئیس جمهور کشور در باره تعدیل برخی ماده‎های قانون ثبت احوال نفوس از سوی کمیته مختلط ولسی جرگه و مشرانو جرگه تائید شد و بر اساس آن باید در تذکره‎های الکترونیکی کلمه افغان، قوم و مذهب درج شوند.

در این حال رئیس مشرانو جرگه افغانستان می‎گوید که مطابق به قانون اساسی مراحل اصولی و قانونی تذکره‎های الکترونیکی پایان یافته و زمان آن فرا رسیده‎است تا رئیس جمهور روند توزیع این تذکره‎ها را آغاز نماید.

فضل الهادی مسلمیار
فضل الهادی مسلمیار

فضل‌الهادی مسلمیار در نشست عمومی روز سه شنبه گفت:

"از رئیس جمهور و رئیس اجرائیه می‎خواهیم که این فرمان خواست شما و حکومت بود، مطابق به قانون اساسی مراحل اصولی و قانونی آن به پایان رسیده، پس امیدواریم که هرچه زودتر دستور توزیع آن را بدهید و شما نیز تذکره بگیرید تا حق را که هر شهروند کشور دارد از آن مستفید گردد."

در این حال روح‌الله احمدزی سخنگوی اداره مرکزی ثبت احوال نفوس افغانستان به رادیو آزادی گفت که در برابر توزیع تذکره‎های الکترونیکی کدام مشکل تخنیکی باقی نمانده‎است.

یک منبع در ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که توزیع تذکره‎های الکترونیکی به زودی آغاز خواهد شد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG