لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

وزارت دفاع: درجه بندی امریکا در رابطه به وضعیت افغانستان تقریبی است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید درجه بندی امریکا در رابطه به وضعیت افغانستان تقریبی است اما هنوزهم تهدیدات تروریزم در این‌کشور وجود دارد.

وزارت دفاع افغانستان مشکلات امنیتی در کشور را می‌پذیرد اما تأکید می‌کند که وضعیت در کنترول حکومت بوده و برای بهبود وضعیت یک سلسله برنامه‌های خاص در نظر گرفته شده‌است.

محمد رادمنش معاون سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه «۲۱ جدی ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت که تهدیدات تروریزم هنوزهم درجای خود باقیست.

آقای رادمنش گفت که اعلامیه منتشر شده از سوی امریکا در مورد وضعیت افغانستان تقریبی است.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

​او افزود:

"این اعلامیه تقریبی است تهدیدات تروریزم وجود دارد، ما می‌توانیم از ظرفیت خود در برابر تروریستان به شکل خوب آن استفاده کنیم، در زمستان عملیات داریم، پس از عملیات ما وضعیت امنیتی را تغییر می‌دهیم و امنیت بهتر می‌شود."

این در حالیست که به تازه‌گی در یک اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده‌است که افغانستان در میان کشورهای خطرناک در درجه چهارم و پاکستان دردرجه سوم قراردارد.

اعلامیه می‌افزاید که به‌خاطر موجودیت جرایم، تروریزم، بی‌ثباتی ملکی و جنگ‌های مسلحانه در افغانستان اتباع امریکایی نباید به این کشور سفر نمایند.

ه‌خاطر موجودیت جرایم، تروریزم، بی‌ثباتی ملکی و جنگ‌های مسلحانه در افغانستان اتباع امریکایی نباید به این کشور سفر نمایند.

همچنان در اعلامیه گفته شده‌است کشورهای که به درجه دوم خطرناک خوانده شده‌اند امریکایان در آنجا باید از احتیاط کار گیرند و کشورهای امن در درجه اول به حساب آمده‌اند.

هیئت اداری ولسی جرگه می‌گوید که افغانستان به حدی هم یک کشور خطرناک نیست، که امریکا در مورد آن اعلامیه منتشر کرده‌است.

محمد نذیر احمدزی معاون دوم این جرگه به رادیو آزادی گفت که مشکلات امنیتی به اندازه بزرگ نیست به اندازه که امریکا اظهارات را در مورد آن مطرح کرده‌است.

نذیر احمدزی
نذیر احمدزی

​او افزود:

"مشکل به اندازه نیست چنان که امریکا در مورد آن تشویش نشان داده است ، مورال سکتور امنیتی ما قوی است ، دشمن را سرکوب کرده درحال حاضر موسسات خارجی، تجار ملی کار می‌کنند، تهدیدات وجود دارد اما بسیارهم نه."

آقای احمد زی میگوید نباید چنین اظهارات مطرح گردد زیرا به باور وی نشر این گونه اعلامیه ها با عث روحیه دادن به دشمن میگردد.

وزارت دفاع افغانستان میگوید که پلان های امنیتی خاص را برای زمستان آماده کرده که با تطبیق آن مناطق که تحت تهدید قراردارند را تامین امنیت میکند.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG