لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۳

یک انفجار در غور ۲ کشته و ۵ زخمی به جای گذاشت


مقام‌ها در ولایت غور می‌گویند که در یک انفجار دو تن شامل یک مرد و یک کودک در شهر فیروز کوه مرکز این ولایت کشته شدند و ۵ تن دیگر زخم برداشتند.

این انفجار امروز جمعه در داخل یک خانه در منطقه فامیلی‌های غرب مرکز ولایت غور رخداد.

مقام‌ها می‌گویند، گمان می‌رود مردی‌که در این رویداد کشته شده‌است، مواد انفجاری را بر بدن‌اش بسته بود.

جنرال ضیاء الدین ثاقب آمر امنیت و سرپرست قوماندانی امنیه غور به خبرنگاران در مورد این رویداد گفت:

" جسدی که ما و شما این‌جا می‌بینیم توته و پارچه شده و این یک حمله انتحاری بوده‌است. حادثه زیر بررسی پولیس است و هنوز معلوم نیست که هدف این فرد چه بوده‌است."

یک مرد که خود را مالک خانۀ که گفته می‌شود در داخل آن انفجار رخداده‌است معرفی می‌کند، می‌گوید که او اطلاعی در مورد چگونگی این حادثه ندارد و حین برگشت به خانه دیده‌ که خانه‌اش تخریب شده‌است.

مسئولان امنیتی ولایت غور می‌گویند که پس از بررسی، جزئیات بیشتر راجع به این رویداد ارائه خواهد شد.

  • معلومات قبلی

یک انفجاری امروز جمعه در داخل یک منزل مسکونی در فامیلی‌های غرب شهر فیروز کوه مرکز غور جان یک طفل را به شمول یک تن که گفته می‌شود انتحاری بوده‌است گرفت و پنج تن دیگر را زخمی ساخت.

در یک رویداد انفجاری که امروز به گونه نا مشخص در داخل یک خان مسکونی در شهر فیروز کوه اتفاق افتاد هفت تن به شمول فرد که گفته می‌شود مواد مواد انفجاری در بدنش بوده‌است کشته و زخمی شدند.

شدت این انفجار خانه فرد که حادثه در آن صورت گرفته‌است را به‌گونه کامل تخریب نموده است.

جنرال ضیاالدین ثاقب آمر امنیت و سرپرست قوماندانی امنیه غور به رادیو آزادی گفت که پارچه‌های جسد یک فرد نشان می‌دهد که این مواد بر بدن وی بوده و بدون رسیدن به هدف منفجر شده‌است که یک طفل کشته و پنج عضو این خانواده به شمول دو خانم زخم برداشتند.

اما آقای ثاقب می‌گوید هدف اصلی فرد انتحاری تاهنوز معلوم نیست.

او افزود:

"تکه و پارچه‌های یک نفر معلوم میشه که انتحاری بوده ولی نارسیده به هدف مواد همرایش منفجر شده و ما بعد از تحقیقات باز معلومات کامل را با شما شریک می‌سازیم."

از سوی هم یک تن بنام احمد که خود را صاحب این خانه عنوان می‌کند می‌گوید که وی هیچ چیزی را نمی‌داند و زمانی‌که برای پسرش به سرکار نان برده است و در برگشت خانه‌اش را به گونه کامل تخریب دیده‌است.

وی می‌گوید:

"ما مسلمان هستیم می‌گویم که کسی را ندیدم وقت به بچه که سنگ کنی داشت نان بردم به طرف خانه می‌آمدم که دود بالا شد فکر کردم خانه همسایه ما باشد اما وقت رسیدم که خانه خود ما است."

با این حال داکتران در شفاخانه ولایتی غور می‌گویند که هفت زخمی که سه تن شان زنان هستند به شمول یک طفل به این شفاخانه انتقال داده شده‌اند که یک طفل جانه باخته و وضعیت یک طفل دیگر نیز وخیم می‌باشد.

یک طفل جانه باخته و وضعیت یک طفل دیگر نیز وخیم می‌باشد.

داکتر جمعه گل یعغوبی رئیس شفاخانه ولایتی غور به رادیو آزادی می‌گوید:

"هفت زخمی به شفاخانه آوردند که یک طفل جان باخت و سه خانم‌ بودن و یک طفل دیگر هم وضعیت خوبی نداره باقی وضعیت شان بد نیست."

این نخستین انفجاریست که گفته می‌شود مواد انفجاری در بدن فرد انتحار بوده است که به گونه مرموز درداخل یک خانه مسکونی در شهر فیروز اتفاق افتاده‌است، که در آن یک طفل کشته و تمام اعضای دیگر این خانواده را زخمی ساخت.

کدام گروهی مخالفین مسلح تا اکنون درین مورد تبصرۀ نکرده اند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG