لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۰

تبصره روزنامه‌های چاپ کابل روی سفر هیئت شورای امنیت ملل متحد به کابل


سفر هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل و مسئولیت‎های این سازمان در افغانستان از مهمترین مطالب روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در صفحه نخستش نوشته‎است که هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره حل مشکلات منطقه یی و چگونگی مباره جاری با تروریزم با رهبران حکومت وحدت ملی گفت و گو خواهد کرد.

روزنامه نوشته که این هیئت شکایت‎های را نیز از نزدیک بررسی خواهد کرد که حکومت افغانستان پیش از این به شورای امنیت سازمان ملل متحد سپرده‎است.

روزنامه گفته که رئیس شورای امینت سازمان ملل متحد قبل از سفر هیئت این شورا به کابل ابراز امیدواری کرده که حکومت افغانستان به موضوع مبارزه با تروریزم، قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته توجه جدی نماید.

این هیئت شکایت‎های را نیز از نزدیک بررسی خواهد کرد که حکومت افغانستان پیش از این به شورای امنیت سازمان ملل متحد سپرده‎است.

روزنامه نوشته که شماری از اعضای ولسی جرگه افغانستان ابراز امیدواری کرده‎اند که هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد به چالش تروریزم که ریشه در پاکستان دارد نیز توجه کند.

  • ویسا

روزنامه ویسا نیز به این موضوع پرداخته و به نقل از شماری از اعضای ولسی جرگه نوشته که سازمان ملل متحد به افغانستان که از نا امن ترین کشورها در منطقه به شمار می‎رود توجه نکرده‎است.

روزنامه می‎گوید که قرار است هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد با رئیس جمهور غنی، رئیس اجرائیه و اعضای شورای ملی دیدار کرده و در مورد وضعیت فعلی منطقه با آنان گفت و گو کند.

روزنامه نوشته که هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی به افغانستان سفر می‎کند که مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا به تعدادی از اعضای این شورا از عدم همکاری پاکستان در امر مبارزه با تروریزم شکایت کرد.

  • افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما گفته که هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد در کنار ارزیابی وضعیت کنونی فرصت‎ها و چالش‎ها را نیز در افغانستان مشخص خواهد ساخت.

روزنامه نوشته که شورای امنیت سازمان ملل متحد از چندی بدینسو در باره وضعیت افغانستان نگران بوده و تحولات در این کشور را نظارت می‎کند.

  • هیواد

رزونامه دولتی هیواد می‎گوید که یکی از اهداف سفر هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد به افغانستان بررسی وضعیت در این کشور و همکاری با تطبیق استراتژی رئیس جمهور امریکا است.

روزنامه نوشته که هیئت شورای امنیت سازمان ملل متحد سعی می‎کند تا در رابطه به وضعیت افغانستان معلومات واقعی و دقیق را بدست آورد.

روزنامه نوشته که سفیر قزاقستان در سازمان ملل متحد خواستار ایجاد یک راهکار برای افغانستان شده که بر علاوه صلح متمرکز به پیشرفت‎های زیادی در این کشور باشد.

XS
SM
MD
LG