لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۵

تبصره برخی روزنامه‌های کابل در مورد نشست اخیر شورای امنیت ملل متحد!


روزنامه‌های چاپ امروز یک‌شنبه «۱دلو۱۳۹۶» کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان و آسیای مرکزی پرداخته‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‌اش نوشته‌است که اشتراک کننده‌های نشست اختصاصی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر همکاری‌های منطقه‌ای برای تأمین صلح و ثبات و بیرون رفت افغانستان از بحران کنونی تأکید کردند.

سرمقاله نویس گفته که این نشست بدون شک برای آینده افغانستان و منطقه مؤثر واقع می‌گردد.

اما به گفته سرمقاله نویس به نظر می‌رسد که هنوز نیز در رابطه به بحران افغانستان و مسایل وابسته به این‌کشور توافق نظر وجود ندارد.

روزنامه گفته که اشتراک کننده‌های نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد طوری‌که لازم بود تحلیل روشن از وضعیت افغانستان داده نتوانستند و راه حل مناسبی برای تأمین صلح و ثبات در این‌کشور نیز مشخص نساختند.

به باور سرمقاله نویس در این نشست تنها بر همکاری کشورهای آسیای میانه به‌خاطر برآمدن افغانستان از وضعیت کنونی تأکید صورت گرفت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز به همین موضوع پرداخته اما گفته که نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد بسیار مهم بود.

روزنامه نوشته که در این نشست تأکید شد که صلح و ثبات افغانستان بر علاوه پاکستان به نفع منطقه و همه کشورهای جهان است.

به نوشته روزنامه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید شده که کشورهای منطقه و جهان باید برای تأمین امنیت در افغانستان به گونه همه جانبه همکاری کنند.

سرخط

روزنامه سرخط به نتایج نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پرداخته‌است.

روزنامه نوشته که در این نشست افغانستان مرکز تعامل کشورهای منطقه خوانده شده نه مرکز تقابل.

در مطلب به نقل از هارون چخانسوری معاون دفتر رئیس جمهور در امور ارتباط عامه و استراتژیک آمده که افغانستان سعی می‌کند در زنده‌گی مردم در این‌کشور و منطقه تغییرات مثبت به میان آید.

در مطلب این اظهارات آقای چخانسوری نیز به نشر رسیده که گفته‌است افغانستان در منطقه به اهداف سیاسی‌اش رسیده و به زودی طرح‌های مهم اقتصادی که دید این‌کشور را نشان می‌دهد تطبیق خواهد شد.

نویسنده مطلب می‌گوید که سرمنشی سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت مشارکت میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه را یک مدل و نمونه در بخش انکشاف خوانده‌است.

XS
SM
MD
LG